Jullie kennen het vast wel… Vrijdagmiddag (voor mij papadag), druilerig weer, en tijdens de momenten voor jezelf droom je even weg. En zoals ik in ieder geval doe, staar je even lekker naar het horloge om je pols en bekijk je hem van alle mogelijke hoeken: heerlijk .
En zo, momenteel met de SARB033 om mijn pols, bedacht ik mij wat zal nu de volgende slapende Seiko parel in wording zijn…?
De Sarb… Ooit een doodgewone JDM Seiko voor pak hem beet €300,-. Weliswaar prachtig afgewerkt voor dit geld, maar inmiddels discontinued en uitgegroeid tot voor velen een iconisch horloge, met (hoge) prijzen die nogal flink uiteenlopen, afhankelijk van de conditie.
We hebben natuurlijk geen glazen bol, maar wat denken jullie? Zal Seiko dit nogeens overkomen? Rond de €300 is er genoeg keuze, maar of er iets tussen zit wat de Sarb in de toekomst (in potentie) zal of zou kunnen evenaren…? Ik durf het zelf niet te zeggen.
Was bij de release geen fan van het model, maar dat is gegroeid bij het zoeken naar de genoemde stap omhoog. Toen meer in het model gaan verdiepen, toen steeds meer gaan waarderen. Bij bezichtigen direct verkocht. Achter het groen zit een persoonlijke reden, maar in wit of zwart ook echt een topper!
Edit: wait a minute… Je bedoelt niet een toekomstige Seiko topper voor jouw collectie maar in algemene zin!!! Lol… Geen idee
Haha ik waardeer je reactie alsnog!
De King Seiko staat ook zeker op mijn radar. De groene was bij mij zelfs een optie maar toch voor de nieuwe groene Conquest gegaan. Al sluit ik niet uit dat er ooit een King Seiko komt . Prachtig horloge met een mooi herkenbaar en uitgesproken karakter.
Mooie seiko, ik zou gewoon kopen wat je mooi vind en niet iets omdat straks misschien meer waard wordt… al worden alle horloges over het algemeen meer waard als je maar lang genoeg wacht en het horloge netjes houdt
Mja, maybe. Erg karakteristiek model, en denk dan dat je inderdaad de oorspronkelijke modellen uit reeksen moet hebben. Maar denk je niet dat een “toekomstige parel” niet meer een soort van Allstar moet zijn, en niet zo uitgesproken zoals een Monster?
Probleempje is ook dat Seiko modellen in zoveel varianten uitbrengt. Dat maakt een model al snel minder uniek.
Dit is een wat ouder model, als limited uitgegeven. Afgelopen periode zijn er nieuwe SJE varianten uitgekomen tov de bestaande SPB varianten met het 6R uurwerk. Die zijn echter indd een dik duizendje extra