Of deze, het is wel een co-axial maar goed even voor het idee 
nee, die mist de kenmerkende plaat
Als hij net nieuw is dan snap ik de krasjes neurose nog wel, maar daarna moet het toch echt wel over zijn. Heb je je auto ook gewrapped? Telefoon in beschermhoesje met screenprotector?
Gewoon gaan dragen. Je geeft zelf al aan dat je hem niet wilt verkopen. Waarom zal je hem dan nog laten liggen? Omdat je het āveelā geld vind? Dan had je hem in eerste instantie al niet moeten kopen.
Het is heel simpel. Iedere hobby kost geld. Met horloges heb je de mazzel dat bepaalde modellen waardevast zijn of zelfs meer waard worden. De staat is daarbij natuurlijk van belang. Maar als je zo ābangā bent om af te schrijven of er in te investeren, dan moet je daar gewoon niet aan beginnen. Koop dan een paar Seikoās ofzo.
Wellicht komt dit hard over, maar het is gewoon zonde op deze manier. Ga hem gewoon iedere dinsdag dragen op Speedy Tuesday. Knal een foto op 't forum of op instagram ofzo. Raak er aan gewend dat hij om je pols zit, ga je hem vanzelf vaker dragen. 
Quartz boven de 1000 euro is mijn inziens pas zonde. Zou ik nooit aan beginnen.
Klopt! Heerlijk clean 
Precies, zoiets!!
Gaat toch niet om wat iets kost? Ongeacht of het nou een quartz is of niet. Het moet gaaf zijn, stukje techniek, een verhaal, praktisch en je moet er blij van worden. Toch?
En als het richting quartz zou gaan, dan heeft toch de fabrikant die het heeft uitgevonden de voorkeur.
Wat al is aangegeven, meer dan EUR 1000 voor een quartz is veel, dan dus wel een icoon!
Bijv een SBGX061.
In een woord schitterend de SBGX061 (betreft het rechter horloge)

Thanx Opdakje!
Speedy flippen.
Een gewone speedy kopen 2dehands en een 2dehands AT erbij (zult een klein beetje moeten opleggen) heb je een casual chrono, een dressy AT en een sporty beater SMP. Zowat de perfect Omega line-up.
Hij geeft in zijn openingspost aan wat de speedmaster waard is. Geeft ook aan dat de servicebeurt 2.5 keer zo duur is als die van zijn Seamaster. Hij is als de dood dat er krasjes op komen. Dat resulteert in waarde vermindering en/of extra kosten bij de beurtjes. Als ik dat dan lees, dan spelen de kosten toch behoorlijk mee in het hele verhaal.
Dure horloges, goedkope horloges. Het maakt inderdaad niet uit. Ik kan net zo genieten van een Seiko als van mijn Speedmaster of welk ander duur model uit mijn collectie.
Maar Quartz boven de 1000 euro vind ik persoonlijk gewoon zonde. Natuurlijk zal het beter in elkaar zitten dan een seiko quartz van 100 euro. Maar bij een bepaald bedrag houd dat met quartz ook wel weer op. En dan komen ook weer punten als waardevastheid, verkoopbaarheid en het behouden van je uurwerk voorbij. Quartz is op al die vlakken problematisch. Ken maar weinig mensen die zoeken naar vintage quartz modellen.
En als je dan weer kijkt naar mijn eerste alinea. Dan snap ik niet dat je wel 1000+ zou willen neerleggen voor een quartz.
Je hebt wel een punt, maar,als het lukt, was ik van plan niet teveel te flippen. Heb over GS Sbgx ergens gelezen dat hij 50 jr geen onderhoud zou behoeven. Geen gebruik van lume etc. Batterij zal denk ik wel een paar keer gewisseld zijn in die tijd.
Er vanuit gaande dat de Speedy blijft, heb ik dan een automaat een handopwinder en een quartz.
Een chrono duiker en ādressā.
Blauwe, witte en zwarte wijzerplaatā¦
Geen twijfel mogelijkā¦de SMP houden!!! 
Of andere je krasjes neurose nu begrijpen of niet, feit is dat je het hebt. Als je je er niet overheen kan zetten zou ik hem verkopen.
Als je hem niet draagt of er niet van kan genieten als je hem om hebt is het zonde.
Daarnaast is iedere euro die je betaald aan een servicebeurt voor een klok die je niet draagt ook weggegooid.
Koop er iets voor terug die je met plezier kan dragen.
Tja, misschien toch maar in de rubriek gezocht een post gaan zetten of te ruil ā¦
Dank u heren voor t meedenken!
Doe de Speedmaster maar ruilen tegen dit

Zorg ik er voor dat de Speedmaster op tijd zijn servicebeurt krijg en zal hem met veel plezier dragen, het risico van een kras of buts neem ik op de koop toe.
Been there, done that!
Desalniettemin indrukwekkende stapel chronoā s heb je daar liggenā¦