Toepassen van subjectieve logica om flipperen te rechtvaardigen

LOL. Nee, een flieger komt er misschien nog wel een keertje, maar een duiker? Nooit, never, nimmer, jamais. Ik vind die dingen echt 't toppunt van lelijkheid namelijk.

Het is wel iets waar ik met horloges rekening mee houd ja. Die Seiko is een erfstuk van mijn vader, in een sentimentele bui of op bepaalde dagen draag ik die just for the sake of it. Maar als ik zelf moet (nee, mag ;)) uitzoeken, dan hebben goed afleesbare horloges inderdaad wel mijn voorkeur ja. Zo staat een NOMOS Tangente nog steeds op mijn verlanglijst. Witte wijzerplaat, zwarte duidelijke wijzers. Ingetogen mooi vind ik dat.

Nou ben ik absoluut geen flipperaar. Doe mij maar een mooi horloge dat lang mee gaat. Of juist een goedkoop dingetje dat na een paar jaar de geest geeft maar dat er voor die tijd wel oke uit ziet en gewoon doet waar’ie voor bedoeld is.

Hoe herkenbaar is dit… Zo ging dat bij mij thuis ook. Eerste horloge zou met de communie komen van grootouders. Maar ik kwam altijd te laat thuis, dus hij kwam eerder!

@EricPP

Jouw 2e alinea is precies zoals het bij mij gaat. Kortom als je geen verzamelaar bent dan ga je flipperen, up down, chrono duiker. Het enige consistente is dat ik niet voor fliegers, echte dresswatches en digitaal ga. En er zijn een paar merken die steeds terugkomen: Seiko en Omega.
Kortom redelijk mainstream. Dat zou zich nog eens kunnen ontwikkelen, alhoewel een aantal merken mijn budget te boven gaan…, ook als de middelen voorhanden zouden zijn.

1 like

je weet dat die al een tijdje is afgelopen?

Meen je dat!? Dus ik kan uit m’n bunker komen?

1 like

Ja. Wel je klokje bewaren, die zijn geld waard.

Ik moest meteen hier aan denken

Gr Pieter

3 likes

Ik ben dus wel verzamelaar en geen flipperaar. Ik kan moeilijk afscheid nemen van dingen die ik heb. En als het teveel geld dreigt te gaan kosten dan ga ik echt niks verkopen maar gooi ik gewoon een poosje de rem op de aankopen. :sunglasses:

Betekent wel dat ik goedkopere horloges koop, want ik kan me echt niet veroorloven om regelmatig een klok van duizenden euro’s te kopen zonder iets te verkopen. Maar uiteindelijk kost de hobby waarschijnlijk net zoveel als bij een verstokte flipperaar. Zo zie je maar weer, maar goed dat we allemaal anders zijn, dat houdt het afwisselend. :smile:

2 likes

Zolang je het kan moet je doen wat je wilt en mooi vind.
Of denk je straks in je kist “och toch…wat jammer dat ik zo’n mooie horloges heb gehad!”

Voor mij is het record een Tissot PRS 200 die ik 8 jr heb gehad, daarna een Tudor Prince chrono 5 jr. Een Oris BC chrono; 3 jaar.
De afgelopen 3 jr gaat alles binnen een maand of 6 weer de deur uit…
Ik zou willen dat ik kon verzamelen, heb er eenvoudigweg de tust niet voor.

1 like

Aha, dat verklaart je nick name :grinning::grinning:

Die was eerst " Tudoris " …

Vergeet de handtassen niet :wink:

:slight_smile: zo herkenbaar… Als de lantaarnpalen aan gingen dan wist je wel hoe laat t Was…

Zucht, ook herkenbaar maar dan in de negatieve zin. Heb zo n 1e ultra HD 4k telefoon. Veels te groot… Licht verbogen door het bukken, tillen, etc tijdens m’n werk…

Heerlijk! Totaal geen last van flipperitus!

Al hoewel… Op n paar quartz en n rits solar na heb ik maar enkele andere horloges in huis. De rest opgeborgen in de kluis. Zo kan ik toch af en toe afwisselen. Een soort onderdrukte flipperitus.

Bovendien denk ik soms wel hoe veel vlotter het kan zijn om tot een nieuwe aanwinst te komen als je wat flippert. Toch komt t er niet van, omdat ik uiteindelijk liever de klokjes in m’n verzameling heb/hou, dan een nieuwe aanwinst. Dan gaat t maar wat langzamer.