Heb een tijdje niets gepost, maar nu ben ik toch even nieuwsgierig naar jullie ervaringen.
Mijn collega heeft enorme pech gehad met zijn Victorinox Chrono XLS. Het digitale deel van dit horloge heeft de ene na de andere storing laten zien. Het is meerdere keren teruggeweest naar Zwitserland, waarbij minstens eenmaal het gehele binnenwerk is vernieuwd. Helaas ging niet lang daarna het horloge weer stuk. Digitaal deel weer naar zijn vaantjes…
Service van Victorinox: hij mocht een nieuw model uitzoeken. Tot zover pech maar netjes afgehandeld.
Sinds twee weken is hij trotse eigenaar van de Victorinox Airboss automaat. Pracht klokje!
Vandaag viel hij van zijn stoel van verbazing: de 5 index zwierf opeens los in de kast! Op zich een lullig mankement, maar na de eerdere ervaringen een enorme deuk in zijn, en dus ook mijn, vertrouwen in het merk Victorinox.
Wat een pech en je zou inderdaad niet meer aan een toeval denken.
Echter…ik bezit twee automaten van Victorinox (de dive-master en de airboss).
Ik ben er uiterst tevreden over en denk er aan er nog minstens een bij te kopen.
Lopen zeer precies, zijn uiterst geschikt voor wat ze gemaakt zijn en geven een enorme lume, wat ik leuk vindt aangezien ik 's ochtends op 5.30 uur uur al op mijn werk ben.
Verder lees ik meestal erg positieve verhalen over dit merk.
Wel is het zo dat de automaten i.v. m.de quartzen nogal aan de prijs zijn maar is dat niet bij de meeste merken het geval ?
Een vriend van me heeft een jaar of twee geleden ook een Victorinox gekocht, een chrono-automaat. Na een jaar was de ‘1’ van ‘10’ ook los door de kast gaan zwerven. Gecombineerd met dit verhaal ga ik er niks van kopen in ieder geval.