Toevallige NA: een Timex Expedition Scout

Toevallig vorige week op een cruise was deze in de sale: een Timex Expedition Scout TW 4B22900, tussen allerlei onbekende ‘merken’. Vroeger heb ik een Timex gehad die ooit spoorloos verdwenen is, dus voor 50 (US)dollars heb ik deze opgepikt. Geinig dingetje, kwam in een net doosje op een perspex horlogestandaardje.
Uiteraard quartz, met een grijze plaat en een net grijsgroen leren 20 mm bandje. De gele secondenwijzer is een leuk detail. Die lijnt niet helemaal op met de indices, maar dat schijnt een bekend euvel te zijn. Van dichtbij bekeken zien de case en de bezel er enigszins ‘gesatineerd’ uit.

In dezelfde shop nog een leuk gesprek gehad over een Ball Engineer III die ik voor 2400 dollar mee mocht nemen. Heel apart ding met een bronzen case en een bruine leren band, en micro-gasbuisjes voor de luminescentie. Ik gaf aan dat ik hem voor 25% korting wel wilde kopen, maar er kon geen cent af. En iedere keer als ik weer langs die shop kwam, riep de man “Hello sir, your Ball is waiting for you”… Waarschijnlijk wacht die nu nog steeds op een koper.

Nog wat foto’s van de Timex:

24 likes

Gefeliciteerd met deze leuke en toevallige NA :partying_face:

1 like

Altijd leuk en origineel, Timex. Schappelijke prijzen. Veel plezier ermee!

Gefeliciteerd met deze leuke Timex als NA :+1:t2:

Erg leuk horloge. Veel plezier ermee.

Gewoon bang for bucks :+1: leuk horloge man.

Je aanwinst ziet er echt goed uit zeg en dat voor die prijs :ok_hand:proficiat !!

Gefeliciteerd

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze leuke Timex !!
Ik wens je er een sprankelende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Leuke Timex. Een cruise waarbij je horloges kunt kopen? Die Ball moet wel verleidelijk zijn geweest als je er iedere keermet je neus op gedrukt wordt.

Leuk horloge.:+1:

De meeste cruisemaatschappijen zullen wel shops aan boord hebben waar je sieraden e.d. kunt kopen; dat is één van hun verdienmodellen. Vooral de Amerikanen die soms wel maanden lang aan boord van zo’n schip bivakkeren zullen af en toe wel eens een nieuw armbandje, klokje of kettinkje willen kopen voor bij het zoveelste galadiner :joy:
Wij waren “gwoon” met de (inmiddels niet meer zo Hollandse) Holland America Line een rondje Engeland aan het doen en zij hebben dat soort shops op al hun schepen. Je kunt er van simpele Citizens tot Tissots, Ebels en dus ook Balls kopen en soms hebben ze ook “aanbiedingen” voor de gewone man, waar nu dus mijn Timex tussen zat. Mijn vrouw heeft er eens een echt “Rachel” :face_with_hand_over_mouth: horloge gekocht voor nog geen tientje, dat ze nog steeds met veel plezier draagt omdat het precies de goede maat voor haar wat grotere damespols is.

2 likes

Leuke Timex! :ok_hand:

Leuke ervaring zo’n cruise. Wij hebben ook eens een cruise met de HAL gemaakt. Mooie ervaring. Precies hetzelfde ervaren met de juwelier shop. Aardige mensen, maar op een vriendelijke manier toch iets aan de opdringerige kant. Ik werd ook steeds toe geroepen door die jongeman als we langs liepen. :smiley:

1 like

Leuk ding! Heb van de week ook een timex gekocht op eBay, bandje klopt niet qua kleur dus op hetzelfde platform een zwart OG bandje erbij gekocht. Ben benieuwd!