Toevoeging aan een kleine collectie

Al enige tijd lees ik hier, met interesse, de verhalen van andere horloge enthousiasten. Ik heb een bekend probleem voor velen onder jullie. Ik wil mijn horloge collectie uitbreiden. De collectie is klein;

1. Seiko skx173
  2. Seiko skx007
  3. Hamilton Khaki King automatic

Nu wordt het tijd voor een volgend klokje… Ik loop al enige tijd rond met gedachten over een Oris. De Regulateur, Der Meistertaucher. Ik weet niet waarom, maar het regulateur idee spreekt mij ontzettend aan.

Ik hoor graag van mede enthousiasten, zijn er mensen die rondlopen met soortgelijke “gedachten”?

Hoi Gilder,

Welke gedachten bedoel je dan? Om een regulateur aan te schaffen?

gr.Joep

Hoi Gilder,

Welke gedachten bedoel je dan? Om een regulateur aan te schaffen?

gr.Joep

Hoi Joep,

Goede vraag, ik had duidelijker kunnen zijn in mijn vraagstelling… Ik ben gecharmeerd van een regulateur en ik ben voornemens een horloge aan te schaffen dat werkt volgens een dergelijk principe.

Ik ken alleen niet veel merken, zoals b.v. Oris, die een regulateur verkopen. Ben derhalve nieuwsgierig of er mensen zijn binnen dit forum, die bekend zijn met regulateurs en de fabrikanten/verkopers hiervan.

Tevens ben ik nieuwsgierig of je snel went aan het aflezen van een regulateur in het dagelijks gebruik.

Groet,

Remco (glider)

Alpina misschien?
Die heeft ook genoeg keuze aan regulateurs.

Ik heb zelf (nog) geen regulateur maar het aflezen zal best wel snel wennen.
Het is natuurlijk ook een mooi excuus om iets te lang naar je horloge te kijken.

Nog een paar (betaalbare) voorbeelden:

Zeer betaalbaar: destijds bij de kijkshop:

“springende stunde”:

Groet
Herman

Ik heb er ook eentje voor een goede 100 euros en loopt prima

succes met de zoektocht

Groetjes Lenno

Mijn voorkeur gaat uit naar centrale minuten en urenwijzers.

De Meistertaucher is gaaf! Zeker de 47 mm versie. Maar het is wel even wennen om de tijd snel af te kunnen lezen in het dagelijkse gebruik.

Zoek een mooie Meistertaucher, krijg je geen spijt van.
Ik heb de mijne al weer een paar jaar maar die gaat niet meer weg!

Bedankt allemaal, voor de meningen en suggesties. Ik denk dat ik toch echt voor een de Oris ga! Ik heb een nu contact met een verkoper in het buitenland. Met een beetje geluk komen we tot zaken.

Ik vind dit jagen op horloges misschien nog wel het allerleukst…

Is the hunt truly better than the kill?