Toevoeging op collectie

Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Ik heb zelf een shortlist gemaakt en ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen. Deze mogen zowel gaan over het eventueel nieuwe horloge op zich of waarom je deze wel of niet bij mijn andere horloges vindt passen.

Mocht je zelf ideeën hebben voor een leuke aanvulling/ vervanging voor mijn collectie met me know (40+mm, max ~€2000,-, saffier, nieuw. Verder mag alles)!

Hieronder mijn huidige 5 horloges;

Citizen at4008-51e
c47e5746210edd33dd392b1bc751ac7e92b4a40d_1_500x500

Casio Edifice EQB-510DC-1AJF
d5d04aa3c8068df32694cab611a729035a3b0e62_1_500x500

Casio G-Shock GST-W130BC-1A3ER
GST-W130BC-1A3ER

Longines HydroConquest Ceramic Bezel

Casio G-Shock GA-2100-1AER
GA-2100-1AER

Dan volgt hieronder de zoals hierboven beschreven shortlist (met nog een outsider);

Damasko DA43

En op staal:

Breitling Colt Skyracer

TH Aquaracer WAY208C-FC6383
b04d1e1b00da01b45531482a971331ae4ad291eb_1_423x500

TH Aquaracer WAY2015.BA0927

Maurice Lacroix Aikon Automatic

Met witte dial:

Ik weet dat sommige modellen (met name de TH’S) zeer moeilijk te vinden zijn maar wil ze toch meenemen voor mijn oriëntatie naar een NA.

De outsider, welke het denk ik niet gaat worden;

Seiko Prospex special edition Twilight-Blue SPB097

Alvast dank voor het lezen en jullie ideeën!!

Grts,
Tim

6 likes

Uit deze lijst? 100% degene waarvan je denkt het niet te gaan worden :rofl:

2 likes

Die groene Tag! :heart_eyes:

1 like

Je gaat aan onze smaak niets hebben maar ik vind die zwarte Tag wel erg smakelijk :+1:

2 likes

De Citizen.

Deze. Oh wacht, die gaat het niet worden. Waarom eigenlijk niet? Dat is wél een ‘heel veel waar voor je geld’ horloge hoor!

2 likes

:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Heb ik al

Wat is je huidige collectie? Dat maakt een advies geven makkelijker. En naar wat voor soort horloge ben je op zoek? Zo te zien sport.

Edit: ik lees het helemaal verkeerd. Forgot what I said.

1 like

Uit het genoemde rijtje zou ik denk ik voor de Aquaracer gaan.

Een aantal andere suggesties voor circa 2000 euro.

  • Breitling Colt 41, staat een hele mooie te koop hier op het forum.

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-breitling-colt-41/253748

  • Tudor Black Bay (met paar honderd euro bijleggen)
  • Breitling Superocean II 42 A17365
  • Seiko Marine Master 300 SBDX001/SBDX017/SLA021

Alternatieve voor onder de 1000 euro:

  • Seiko SPB077 a.k.a MM200 (of andere varianten waaronder de Blue hole), staan er een paar momenteel te koop op dit forum.
  • Seiko SPB051 a.k.a 51mas (of andere varianten)
  • Hamilton Khaki Field een van onderstaande smaken of allebei (bij elkaar om een nabij de 1000)

Verder is de Seiko Alpinist Sarb017 of de nieuwe generatie Alpinist ook een topper…

4 likes

Hmm goede vraag. Denk dat ik gewoon moet wennen en de uitstraling ofzo… Misschien de crown op 4 uur en de lug overgang.

Misschien zelfs een beetje spannend om voor een pepsi bezel te gaan… Ben van plan om alles (voor zover mogelijk) nog even te passen.

1 like

Ik zou dat plastic gebakkie van Breitling nemen. Dan kun je de 2 G Shocks en of de Edifice of de Citizen dumpen, die zitten in elkaars vaarwater vind ik.
Dan heb je een mooie 3 piece collectie en misschien nog wat geld in the pocket voor iets anders.

2 likes

Oke dit is duidelijk een bepaalde smaak. Meneer wil functies en een stoer horloge. Uurwerk soort niet van belang.
Die Casio edifice heb er zelf een en ben teleurgesteld. Maar een functie die vooral interessant is al je dagelijks door een aantal tijdzones gaat.

Dan de Breitling, mooi ding.

En dan mijn suggesties:

Ten eerste de Aston Martin formula 1. Gewoon voor de looks en het heeft een tachymeter.

En dan omdat het om de functies, kwaliteit en niet om de aandrijving gaat. Even vloeken in de kerk maar de nieuwe tag heuer Connected.

Zou nooit een gecoat horloge kopen… krijg je vanzelf krassen op.

1 like

De Aikon mooi blauw en anders dan de Longines.

Succes met je keuze

Ik heb de zwarte gehad, de SPB077J1 en ik was er érg blij mee. Afwerking echt super. Heel fraai.

Enige reden dat ik hem weg heb gedaan is om geld vrij te maken voor de aankoop van een Omega. Als ik die stap niet had gemaakt, had deze nog om de pols gezeten.

2 likes

Ja die Edifice gaat het niet lang volhouden en is de eerste die plaats gaat maken.

Maar

“plastic gebakkie van Breitling”

Zelf geen fan?

1 like

Die kroon op 4 en de wijzers kon ik ook niet uitstaan dacht ik. De kroon heb ik me uiteindelijk geen moment aan gestoord, de wijzers is een ander verhaal :joy:

1 like

Juist wel. Ik vind het een onwijs tof ding. Maar hij is van “plastic” dus een plastic gebakkie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik vind de zwarte Aquaracer er tof uitzien! Ben wel benieuwd hoe het horloge in het echt oogt, zou het niet online durven kopen iig.