Ben benieuwd of er hier meer mensen zijn met Tokyoflash klokken?
Tokyoflash is een Japans designstudio met echt geweldig gave klokken. Je moet alleen vaak opnieuw leren klokkijken, wat gelijk de charme is van deze kleine studio. Kwam ze een keer in een enthousiast artikel tegen in een horlogeblad tussen alle Patek beschrijvingen. :).
Het zijn allemaal limited editions, op hun site hebben ze een Watch Museum voor de modellen die niet meer leverbaar. Al zag ik een paar knock offs ervan bij Dealextreme langskomen. Heel bijzonder is hun permanente ontwerp wedstrijd, heeft een flinke schare fans. Het design met de beste feedback komt dan mogelijk in productie waarvan de ontwerper max. $20.000 aan royalties mag opstrijken. Er staat al heel wat fraais op de blog en drie stuks zijn inmiddels werkelijkheid geworden. Dus… wie nog een goed idee heeft en wil bijverdienen, grijp je kans…
Twelve 5-9 Q Kan zo the Hitchhikers Guide to the Galaxy in…
Waku (kast in het Japans). De leren band met gaatjes gaat door de kast heen!
En tot slot een van mijn favorieten.
Optical Illusion. Nog een concept uit de ontwerpwedstrijd, gezien de vele reacties een kanshebber om in productie te gaan.
Het patroon geeft de tijd aan, als je goed kijkt. Erg gaaf!!!
Ben benieuwd naar je Tenmetsu. Die ziet er strak uit.
De Optical Illusion kan ik geen chocola van maken.
Heb er een hele poos naar zitten staren en turen maar het kwartje valt bij mij niet.
De 0 kan ik er nog net uithalen maar dan houdt het ook op.
Ik zie steeds alleen maar de 0 en voor de rest een flard van een streep of een vage cijferomtrek wat alles tussen de 2 en 9 kan zijn.
Ik geef het maar op.
…Het feit dat ik die 05.36 niet kan zien irriteert me helemaal.:X
Vind het verfrissende ontwerpen en ook nog eens brain training op de koop toe.
Ik krijg net een berichtje van Tokyoflash dat ze mij spaarpunten hebben gegeven bij de aankoop. Kreeg ook al punten bij het aanmelden van de nieuwsbrief. Slim, die klokken zijn best wel verslavend. In de inzendingen van de ontwerp wedstrijd inzendingen zit al heel wat om in de gaten te houden. Ze zijn erg actief op Facebook ook.
Hier nog een paar favorieten.
Nog geen andere Tokyoflashers hier op het forum?
De Oberon is een stuk gemakkelijker, 11:36
De Galaxy, uitverkocht. Helaas, zou deze zo kopen. Was een winnaar van de ontwerp wedstrijd die de productie heeft gehaald.
RPM, ook een ontwerp winnaar en deze is gemaakt van 100% gevlamd acetaat. Zoals een old school vulpen!
In staal ook erg fraai, ehmm 03:54
Nu ik ze 10x voorbij heb zien komen zijn het eigenlijk best wel leuke verzamelobjectjes.
Niet voor mij maar ik kan me wel voorstellen dat je er vrolijk van wordt.
Heartbeat? Die ken ik niet, is dat een ander
merk?
Er worden veel fake Tokyoflash klokken nieuw
aangeboden, ook in NL shops. Zetten er gerust
Tokyoflash op terwijl je zo ziet dat het niet kan
kloppen.
ik hou niet zo bij van welk merk t is. zou best kunnen dat t niet van tokyoflash is. google maar eens en je hebt em zo te pakken.
prettigvan dit model is dat je em kunt opladen. die ledjes vreten stroom en bij sommige van me zitten 2 of 3 batterijtjes in. dan is een wissel best kostbaar. dat herlaadbare vind ik een ideale vonds voor dit soort klokjes. de heartbeat heeft ook de mofelijkheid voor een continue demo stand. geen probleem met de accu.
Tokyoflash heeft zojuist weer een heel aparte klok uitgebracht; de Kisai Kaidoku. Zeg het met woorden!
Gerealiseerd als winnende inzending van een 15 jarige Canadese jongen op de permanente ontwerpwedstrijd op hun site. Ik vind het een interessant ontwerp, verfrissend. En knap gedaan door zo’n jonge gast.
Tokyoflash heeft zojuist weer een heel aparte klok
uitgebracht; de Kisai Kaidoku. Zeg het met
woorden!
Gerealiseerd als winnende inzending van een 15
jarige Canadese jongen op de permanente
ontwerpwedstrijd op hun site. Ik vind het een
interessant ontwerp, verfrissend. En knap gedaan
door zo’n jonge gast.