Philip Toledano (aka @misterenthusiast op Instagram) staat bekend om zijn voorliefde voor horloges die over het algemeen niet door de community omarmd worden: Rolex Midas, 70’s Patek Quartz, diamond dial 70’s bracelet watches, enz). Hier en hier geeft hij meer uitleg over zijn collectie.
Hij heeft samen met Alfred Chan een horloge ontworpen onder de naam Toledano & Chan: Model B/1. Het is geïnspireerd door brutalistische architectuur en de Rolex Midas. Het wordt op 16 mei via hun eigen website en Hodinkee gelanceerd voor onder 4000$, wat volgens mij een enorm aantrekkelijke prijs is voor dit design en een lapis dial. Op Hodinkee kan je er alvast meer over lezen.
Zelf ben ik enorme fan van de collectie/smaak van Toledano en ben erg blij om te zien dat er in deze prijsklasse een spannend en atypisch ontwerp uitgebracht wordt. Benieuwd wat jullie mening is!
Leuk ontwerp en goed dat ze de naam niet op de wijzerplaat zetten. Ultra-geintegreerd passend in de trend van de laatste jaren met genoeg eigen smoel. Maar om die architectuur er nu bij te slepen doet wat overdreven aan, 40 jaar geleden heette dit Space…
Mooi, maar niet 4k mooi. Had iemand dat al gemeld? Zie hierin behalve de eerder genoemde modellen sowieso veel jaren 70 vibes, is gelukkig weer eens wat anders
Op hodinkee vinden ze de 4000 euro “very democratic”.Ik zal wel een republikein zijn
allicht. Afgezien van de prijs keer ik meer en meer terug naar de klassiek opgebouwde horloges
Ze geven meer rust en beginnen niet tegen te steken eens het nieuwe er af is.