Iemand ervaring met het nieuwe Tom Tom cardio sporthorloge?
Of misschien ervaring met andere sporthorloges met hartslagmeting?
Voordeel bij deze Tom Tom is dat je geen band meer om je middel hoeft te doen om je hartslag te meten, maar de reviews lopen nogal uiteen… En echt goedkoop vind ik 'm nou ook weer niet.
Deze heeft wél een hartslagmeter, het gaat om de cardio versie. Die heeft precies dezelfde hartslagmeter als de mio, achterop de tomtom stond zelf het Mio logo. Denk dat jij toevallig de oude versie hebt gevonden, die was nog zonder hrm. Hoe dan ook, de mio en tomtom hebben dezelfde techniek, alleen de tomtom heeft ook nog eens gps en is daarmee een beter alles-in-1 apparaat. Adidas heeft trouwens ook een horloge met gps en mio hrm, maar die is duurder en minder goed getest dan de tomtom.
Er zijn een paar smartwatches die ook een hrm ingebouwd hebben (Samsung gear fit en misschien nog een of twee), maar ook die hebben geen gps. Betekent dus dat je net als bij de Mio altijd zult moeten sporten met je horloge én smartphone, pas dan heb je alle data. Ik wil een apparaat dat alles zelf doet omdat ik liever niet sport met mijn telefoon, dan blijven alleen maar echte sporthorloges zoals de Tomtom, Adidas of varianten met een borstband zoals die van Polar, Garmin of Suunto over.
Een goede site om enorm uitgebreide recensies van deze apparaten te lezen is overigens de site van ‘dcrainmmaker’, er zijn weinig sporthorloges die hij niet heeft getest.
Dank voor jullie info, het handige van de Tom Tom is idd dat het alles in één biedt, zonder vervelende borst band. Ik ga die site van dcrainmmaker ff goed bestuderen, want ik twijfel nog steeds.
Hey Erik, klopt hoor. Maar ik had de TomTom nike voor je geplaatst. Die heeft wel gps maar geen hartslagmeter. Het was handiger/duidelijker geweest als ik de link had laten staan en dan m’n opmerking gemaakt had