TomTom ook al?

TomTom is duidelijk op zoek naar andere markten nu de vraag naar navigatiekastjes afneemt.

http://sports.tomtom.com/en/

Op zich wel leuke klokjes. Ik vraag me alleen wel af hoe het zit met de batterijduur.

Ik heb deze in handen gehad. Iemand die daar werkt was het horloge aan het testen.
Ziet er goed uit, maar is nog niet uitontwikkeld.
Hij vertelde ook dat er al wordt gedacht over navigatie met routering.
Het horloge is lekker compact en je kan het centrale deel gewoon uit de band klikken.
Opladen gaat volgens mij gewoon aan de USB als je geegvens naar de PC verplaatst.
Mooi ding hoor!

Ik vindt dat ze het erg doordacht hebben en de multisport waarvan de band/kast verwijderd kan worden voor docking en montage op de fiets is geniaal. Vele malen beter dan de systemen die ik tot nu toe op de markt heb gezien. en ook beter dan mijn Polar. Tracking op de loopband zonder voetpod is interessant en voor mij een raadsel hoe ze dat gaan doen. Ook de zwemsensor is goed bedacht en dat allemaal in een horloge…knap. Voor de die hard sporter lijkt me dit een prima platvorm, ook de bediening ziet er simpel uit, (natuurlijk bij tomtom) ik ga ze in de gaten houden.

O-ja en het ziet er ook wel leuk uit. Het is geen onderdeel van de horloge hobby maar van de sport hobby dat dan weer wel.

TomTom heeft ook zo’n horloge met gps gemaakt in samenwerking met Nike:

http://store.nike.com/nl/en_gb/?l=shop,pdp,ctr-inline/cid-300/pid-574539/pgid-711139

Garmin is ze al vóór geweest met de Fénix.
Dan heb je echt alles.
Maar ik gok dat de marketing van TomTom het gaat winnen van Garmin.

gr.
Han

Han R Schreef:

Garmin is ze al vóór geweest met de Fénix.
Dan heb je echt alles.
Maar ik gok dat de marketing van TomTom het gaat
winnen van Garmin.

gr.
Han

Kijkend naar het ontwerp (vindt ik mooier) en met name het ontbreken van knopjes lijkt de Tomtom het op gebruikersgemak ook te gaan winnen van de Garmin.

Dat ben ik helemaal met je eens. De doelgroep is natuurlijk ook heel anders.

gr.
han

Ik gebruik zelf al enige tijd de Nike+, dat is samen met TomTom ontwikkelt. Werkt ook zo simpel en is ideaal voor hardlopen wat mij betreft. Gewoon startknop indrukken en klaar.
Uiteindelijk staat en valt het wel met de website die er verder aan vast hangt. Nike heeft dat prima voor elkaar met een uitgebreid platform waarop je je prestaties kan volgen. Als TomTom dat ook voor elkaar krijgt dan kan dit best een mooi alternatief zijn.

Maar als horloge ontwerp vind ik de Tomtom beter geslaagd!

Ik blijf dit in de gaten houden. Ik wil er wel eerst eentje in mijn hand houden.

Volgens mij was deze al eerder de revu gepasseerd. Maar lijkt me ook wel praktisch voor de fanatieke runner of biker.

Icm navigatie zou ik em wel overwegen. Handiger dan mn smartphone (aangezien ik ook nog wil kunnen bellen). En tja… het valt voor mij onder de noemer horloge. En daar maar mag ik er meer dan 1 van hebben :stuck_out_tongue: