Tool voor verwijderen stalen band

Ik zoek een goede tool voor het zelf verwijderen van mijn stalenband. iemand tips?

Dat ligt er een beetje aan welke band (en welk horloge).

1 like

IJzerzaag. Als hij er ook weer aan moet kunnen zijn er diverse tools die ook wel eerder besproken zijn. Soort tangetje met twee vorkjes van Bergeon (straks post iemand het model) schijnt erg goed te werken.

Speedmasters en sportmodellen Rolex…

Doel op zo’n pincet achtig vorkje idd! Iemand refnr. van Bergeon?

Ik gebruik zelf een Bergeon 6767 f, zeker een aanrader!

Ga even online zoeken, thanks!

Bergeon heeft ook het tangetje wat hierboven al genoemd werd, dat is de 6825. Deze is wel een stuk duurder dan de 6767f. Ik heb hem zelf nooit gebruikt dus of deze fijn werkt durf ik niet te zeggen.

Of zoiets? Werkte prima bij het wisselen van de band voor oa. de Tudor Pelagos.

http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?id=0090dk

1 like

9 likes

Als je een Bergeon 6767 neemt, zorg dan dat je er een vorkje van 1mm breedte hebt. Er is ook een uitvoering met een 3mm vork en dat gaat voor de meeste metalen bracelets niet lukken.

Oké. Ook melig

Elf
:sunglasses:

1 like
1 like

precies deze heb ik gekocht. Werkt voor geen centimeter. Althans niet bij mijn Hamilton Jazzmaster.

Burp. :wine_glass: :beers:

1 like

Vind die overige aanbevelingen trouwens buitengewoon supportive. Klinkt een beetje als; zullen wij (oudgedienden, ervaren, doen-dit-slapend) even die nieuwkomers afzeiken met ‘leuke’ grapjes. Erg amusant.

5 likes

:thumbsup:

Elf.

1 like

Zoals ook al hierboven gepost, een gelijk en vrij recent topic met veel nuttige sugesties:

Niet zo snel op je teentjes getrapt zijn hoor brrrr…

1 like