"Toolwatch", dailybeater, stoer/sportief horloge alles in een :)

Ook al aan de omega speedmaster reduced gedacht? Valt binnen budget, is “sportief” en een uitstekende banden swapper!

Speedmaster is mooi, maar ik denk dat deze te dicht in de buurt komt van de Longines Legend Diver No date.
Een van de 2 zal dan vrees ik zeer weinig gedragen worden.
Ik wil meer een toolachtige watch.

1 like

Is ook nog een kanshebber. 40mm.

1 like

Dat dus.

Ten eerste zal tegiment ook voor rouwdouwers niet helpen, omdat “gehard” staal nog steeds zacht als boter is, en de gemiddelde “oei, ik schraap langs een bakstenen muur” toch nog voor krassen zorgt. De swirls van dagelijks gebruik krijg je dan weer niet, dat wel.

Ten tweede vind ik het staal van de 556I mooier dan van de 856. Ik heb ze beiden vastgehad, en de 856 wordt wel heel, heel erg toolwatch, terwijl de 556I charme houdt, fijner geborsteld is en iets warmer oogt.

@jeronimo, Mühle Glashütte is een prachtig merk wat we hier niet vaak genoeg zien. Dan vervalt wel je tegiment-argument en kun je net zo goed een Stowa Klassik Sport Ikarus overwegen:


download

Ten opzichte van mijn Ikarus is deze 43mm, dus 3mm groter, iets dikker, maar wel direct 200m WR ipv de 50 schamele metertjes die de mijne trekt. De lume is fenomenaal.

Of bekijk de Mühle Lunova Datum en Tag/Datum:

1 like

Qua kleur klopt inderdaad. En krassen komen erop, dat geeft niet. Uiteraard ben ik wel voorzichtig maar als er een kras op komt is niet erg. Mooi horloge.:heart_eyes:

Die staat hier op de wishlist! Mooi ding, ik ben erg benieuwd naar de wijzerplaat in real life.

Ik ben geen rouwdouwer, dus dat scheelt :wink:

Muhle is inderdaad een prachtig merk, ik kijk er al lange tijd naar. Sinn, Muhle, Tutima zijn merken die ik erg kan warderen.

Stowa is ook zeker een mooi merk en ik heb je Ikarus al voorbij zien komen. Stowa is een mooi merk met geschiedenis en mooie modellen. De Muhle is 40mm(Terrasport2). Terrasport 1 is 44mm. Dit is denk ik te groot voor mij. Ik heb een Meistersinger No3 en is voor mij stevig aan de maat, kan wel maar is wel de max. WR is 100mtr bij Muhle en 200mtr bij de Sinn. Echter is 100 meter ruim voldoende, aangezien ik niet verder kom dan een meter of 3 max in een zwembad. Lume is leuk maar zal niet doorslaggevend zijn.

Muhle Lunova is erg mooi maar 44 mm. Ik zal toch een keer de horloges in het echt moeten bewonderen, dan weet ik ook of 44mm te groot is voor mij.

Of de terrasport IV GMT. 42 mm.

Uiteraard dank voor de input.

3 likes

Ik heb ooit de Terrasport Lufthansa edition gehad. Volgens mij 40 mm en echt heel veel Mühle Glashütte voor je geld. Eén van de verkopen waar ik spijt van heb.
Worden niet heel vask aangeboden, maar beslist de moeite waard om eens naar te kijken.

1 like

Terrasport is ook mooi.Ik zal na de vakantie een keer de grens over rijden en gaan passen.
Ik weet ook niet hoe de stalenband van Muhle is.

Toch drie verschillende maten.
Sinn 38,5mm
Muhle 40mm
Muhle GMT 42mm.

1 like

Ik heb de Terrasport 2 en dat vind ik een serieus mooi horloge voor het geld. 40mm is prima, want korte lugs dus goed draagbaar.

1 like

Die Anonimo is prachtig.
Heb er zelf twee gehad de Millemetri en Militare Crono.

1 like

Techimented 556 is schijnbaar veel vraag naar.
Wie weet aankomend jaar?

Thank you for your e-mail. Please excuse the belated answer.

We have a strong demand for a tegimented 556 version. Maybe there will be something similar in future.

Thank you for the inspiration.

1 like

https://www.ecandersson.com/product/calypso-sport/

Dit is ook een mooi model. 40mm en nog geen 10mm dik

Ik ken het merk verder niet.

1 like

Tof ding zeg!! Jammer dat je m niet real life kan zien…