Toolwatch met karakter: jullie eerste gedachten graag

Mega “out of the box” thx!!

Die GMT titanium is ook nice btw!!

1 like

Kan natuurlijk allebei. :wink:
Maar goed, geen chronograaf, dus.
O.k., ik heb 'm hier nog niet zien langskomen. En ja, officieel een 42mm. Maar draagt echt niet groter dan een 40mm en ook nog eens een van de meest comfortabele en eigenzinnige horloges, door de legendarische Von Buren-kast.
Super robuust en extreem (500m!) waterdicht. Én er zijn diverse defensiesamenwerkingen (geweest), met deze ultieme toolduiker; de Squale 1521. Het model dat ik zou aanraden, heet zelfs ‘Militaire’.

2023 Squale 50 ATMOS Militaire Blasted 1521 Automatic 41.5mm

Ik zou het wel weten… :person_shrugging:

9 likes

Deze:

5 likes

Een gewone Superman voor 1000 of de microrotor voor 2500 als je iets echte bijzonders wil.

8 likes

De Hanhart preventor?

Of de Hanhart Aquasphere

6 likes

De Sinn 556l en de Longines Spirit 37 komen in me op als mooie opties. Mogelijk een keer een Formex Essence 39, of een Archimede Pilot.

Hamilton heeft heel erg slecht saffier zonder AR coating. Duikhorloges zijn het vaak niet voor dagelijks gebruik.

Ik laat het gedoe over militair maar achterwege, die dragen G-shocks.

De Yema Superman is wel erg charmant voor een duiker. Het moet gezegd.

1 like

Ik zou voor een 2ehands Tudor Ranger gaan (de 39mm, de 36mm is te nieuw).

Zijn voor je budget wel op te pikken bij een grijze dealer.

4 likes

Tudor ranger 39mm

Of even wachten tot de nieuwe 36mm zakt in prijs

Andere optie;
Omega Dynamic
image

6 likes

Echo/Neutra Averau, hou je nog flink budget over ook!

3 likes

Jack Mason Strat-O-Timer GMT

https://jackmasonbrand.com/products/strat-o-timer-gmt-dark-night-ceramic

Scratch resistant, 5 jaar garantie, ingeregelde Miyota automaat, GMT, fijne band én makkelijk te wisselen.

De TS gaf aan dat hij niet op advertenties zat te wachten, maar in het Blauw staat een gave, nauwelijks gedragen Espresso voor weinig. Ik heb geen aandelen, maar dan heb je veel horloge voor je geld.
Note: net nadat deze gekocht was kwam er een geupdate versie.

Zelf ben ik gecharmeerd van de kastvorm icm de specs én look & feel voor rond de 1000 euro nieuw. Ik al genoeg beaters, incl. Titanium, maar anders had ik het wel geweten. Een GMT ontbreekt nog in de collectie… Dit lijkt mij een horloge dat langer meegaat dan je verwacht. De meeste eigenaren en reviewers zijn er nog altijd lyrisch over, met name door de robuustheid, kwaliteit en de band met handige micro adjust. Zeker na de update.

Quick release bracelet

2 likes

Omega Seamaster 300m 36mm automaat: nato, rubber, staal, alles is fijn. Alu bezel en kan dus faden (karakter). Lumen varieert van wit tot beige, dus ook dat geeft karakter icm blauwe dial = winnen.

2 likes

2 likes

Ik kan me zeker vinden in de eerdere voorstellen van medeforumleden, met name Sinn en Hamilton vind ik mooie suggesties. Eentje waarvan ik denk dat die niet mag ontbreken is de Baltic Aquascaphe Dual-Crown, een genot om naar te kijken. Heb dit horloge onlangs gepast in de showroom in Parijs

1 like

Wow, ik had nooit verwacht zóveel reacties te krijgen! :smile:

Bedankt allemaal voor het meedenken er zitten echt fantastische suggesties tussen.

Dat wordt het komende weekend heel wat uitzoekwerk, spec-sheets checken en YouTube-filmpjes kijken. Maar eerlijk… dat is precies wat deze hobby zo leuk maakt.

Hou vooral niet in als er nog meer ideeën binnen schieten! Ik ga alles op m’n gemak doornemen. :muscle::watch:

2 likes

Hamilton. Hanhart. Marathon.

Ontzettend praktisch en comfortabel ding. Ook nog eens mooi naar mijn smaak.

Prijstechnisch gaat het waarschijnlijk niet binnen budget passen, dus het budget maar een beetje oprekken🤪

2 likes

Prachtig rijtje, de Fortitude van RZE mag er ook bij.

2 likes

Al gepast, deze nieuwe nieuwe 36mm Ranger?

1 like

Budget van max 2500.

1 like

Nope! En zoals @Sander64 aal aangeeft,

Budget bedraagt max €2500

1 like