Mega “out of the box” thx!!
Die GMT titanium is ook nice btw!!
Mega “out of the box” thx!!
Die GMT titanium is ook nice btw!!
Kan natuurlijk allebei. ![]()
Maar goed, geen chronograaf, dus.
O.k., ik heb 'm hier nog niet zien langskomen. En ja, officieel een 42mm. Maar draagt echt niet groter dan een 40mm en ook nog eens een van de meest comfortabele en eigenzinnige horloges, door de legendarische Von Buren-kast.
Super robuust en extreem (500m!) waterdicht. Én er zijn diverse defensiesamenwerkingen (geweest), met deze ultieme toolduiker; de Squale 1521. Het model dat ik zou aanraden, heet zelfs ‘Militaire’.

Ik zou het wel weten… ![]()
Deze:
De Sinn 556l en de Longines Spirit 37 komen in me op als mooie opties. Mogelijk een keer een Formex Essence 39, of een Archimede Pilot.
Hamilton heeft heel erg slecht saffier zonder AR coating. Duikhorloges zijn het vaak niet voor dagelijks gebruik.
Ik laat het gedoe over militair maar achterwege, die dragen G-shocks.
De Yema Superman is wel erg charmant voor een duiker. Het moet gezegd.
Ik zou voor een 2ehands Tudor Ranger gaan (de 39mm, de 36mm is te nieuw).
Zijn voor je budget wel op te pikken bij een grijze dealer.
Jack Mason Strat-O-Timer GMT
https://jackmasonbrand.com/products/strat-o-timer-gmt-dark-night-ceramic
Scratch resistant, 5 jaar garantie, ingeregelde Miyota automaat, GMT, fijne band én makkelijk te wisselen.
De TS gaf aan dat hij niet op advertenties zat te wachten, maar in het Blauw staat een gave, nauwelijks gedragen Espresso voor weinig. Ik heb geen aandelen, maar dan heb je veel horloge voor je geld.
Note: net nadat deze gekocht was kwam er een geupdate versie.
Zelf ben ik gecharmeerd van de kastvorm icm de specs én look & feel voor rond de 1000 euro nieuw. Ik al genoeg beaters, incl. Titanium, maar anders had ik het wel geweten. Een GMT ontbreekt nog in de collectie… Dit lijkt mij een horloge dat langer meegaat dan je verwacht. De meeste eigenaren en reviewers zijn er nog altijd lyrisch over, met name door de robuustheid, kwaliteit en de band met handige micro adjust. Zeker na de update.
Omega Seamaster 300m 36mm automaat: nato, rubber, staal, alles is fijn. Alu bezel en kan dus faden (karakter). Lumen varieert van wit tot beige, dus ook dat geeft karakter icm blauwe dial = winnen.
Ik kan me zeker vinden in de eerdere voorstellen van medeforumleden, met name Sinn en Hamilton vind ik mooie suggesties. Eentje waarvan ik denk dat die niet mag ontbreken is de Baltic Aquascaphe Dual-Crown, een genot om naar te kijken. Heb dit horloge onlangs gepast in de showroom in Parijs
Wow, ik had nooit verwacht zóveel reacties te krijgen! ![]()
Bedankt allemaal voor het meedenken er zitten echt fantastische suggesties tussen.
Dat wordt het komende weekend heel wat uitzoekwerk, spec-sheets checken en YouTube-filmpjes kijken. Maar eerlijk… dat is precies wat deze hobby zo leuk maakt.
Hou vooral niet in als er nog meer ideeën binnen schieten! Ik ga alles op m’n gemak doornemen. ![]()
![]()
Hamilton. Hanhart. Marathon.
Ontzettend praktisch en comfortabel ding. Ook nog eens mooi naar mijn smaak.
Prijstechnisch gaat het waarschijnlijk niet binnen budget passen, dus het budget maar een beetje oprekken🤪
Prachtig rijtje, de Fortitude van RZE mag er ook bij.
Budget van max 2500.