Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

Yema is vandaag binnengekomen en direct onderhanden genomen.
Ik heb zo het vermoeden dat dit een dameshorloge is, en omdat ik nog 1 16mm bandje in voorraad had en het heeft deze kleur heb ik het gestoken in zachtroze, past ook wel bij de kleur plaat.

binnenwerk

9 likes

Dat is een hele mooie plaat! Het zal inderdaad wel een damesmodel geweest zijn - wat is het totaal, een 30 à 32mm zonder kroon? Maar hoe dan ook, dik in orde.

Het is 32 mm met bezel, omdat het volgens de verkoper een duikhorloge is en ik het nu in handen heb, doet het erg damesachtig aan, dus ik denk dat dit een dames duikhorloge is. Het doet wel erg goedkoop aan, de bezel is van kunststof en kun je er makkelijk met de hand afhalen. Het uurwerk loop wel goed.

Dames genoeg die deze zo graag zouden willen dragen denk ik zo. :+1:

1 like

Dat denk ik ook, het is een mooi horloge.

Vandaag was deze Alpina aan de beurt, de wijzerplaat een milde behandeling gegeven, de wijzers over de leervijl en zo goed mogelijk de wijzerplaat ontdaan van vlekken, sommige diepe krassen schoongemaakt zodat het minder opvalt, ook de kromme urenwijzer recht gemaakt en de zwarte vlek aan het eind verwijderd.

6 likes

Vandaag deze PAL opgeknapt en weer aan het tikken gekregen. Het is afkomstig uit een lot van negen horloges, ik heb de kast lichtelijk gepolijst, glas gepolijst, radium verwijderd uit de wijzers en van de cijfers.

Hier kunt u het binnenwerk bekijken

9 likes

Ziet er weer heel mooi uit, Wolter!!
Eer van je werk.

1 like

Dankjewel Jos, leuk om te horen.

1 like

Toen ik m’n bed uitstapte en dit horloge op mijn bureau zag liggen heb ik het gelijk onderhanden genomen en op de nuchtere maag uit elkaar gehaald, eerst de wijzerplaat en de wijzers, toen het glaasje en de kast opgepoetst. Het merk is onbekend, wel zit er een mooi uurwerk in van Eta. Ik moet de wijzers nog een keer lummen, maar dat doe ik dan met meerdere wijzers tegelijk, daar trek ik een dag voor uit.
Toen ik klaar was heb ik een douche genomen en een paar snede brood met een kopje thee genomen en kon de dag beginnen.

Merk onbekend.

Het horloge is afkomstig uit een lot van 12 defecte horloges, maar deze loopt goed toen ik het dus oppakte en de wijzers een beetje verzette zag ik dat de secondewijzer begon te tikken, maar na een paar tikken weer stil stond, wat dus wel betekent dat de balans in orde is, daarom was ik nieuwsgierig wat er aan de hand was met dit horloge, ik zag later dat de achterkant van de secondewijzer tegen de minutenwijzer aan kwam en daarom begon te tikken als ik de wijzers iets verzette, later krijgt het een servicebeurtje.

Hier kunt u het uurwerk bekijken.

5 likes

De volgende die ik nader ga bekijken is een Rila, nooit van gehoord, op de foto is het de eerste op de tweede rij.

Rila, vandaag onderhanden genomen, een wijzerplaat die ernstig was mishandeld en was vastgezet met 1 schroefje op zes, het uurwerk een FHF 70 2N loopt goed, Ik heb de wijzerplaat zo goed mogelijk schoongemaakt, het glas gepolijst de wijzers eerst teruggezet, een mooie rvs kast over de polijstborstels gehaald, ultrasoon bad. Tijdens het terugzetten van de wijzers brokkelde radium lume uit de wijzers en ik heb daarom alle lume verwijderd uit de wijzers, later zullen de wijzers opnieuw worden gelumd.

Binnenwerk kun je hier bekijken

4 likes

Deze komt ook het lot van 12, het mist de stem, die is inmiddels besteld, het glas is vernieuwd, de kast is gereinigd en gepoetst, het heeft een mooie rvs kast en binnen zit een EF 140 uurwerk.
Het werkt.
Devina uit de jaren 70

Voor het binnenwerk kunt u hier terecht.

6 likes

Ingersoll uit de jaren 70
Cal. Ronda 1215
Vandaag binnengekomen en gelijk maar even de glans teruggebracht, het glas was nog in goede staat wel kleine krasjes, maar die zijn nu ook weg.

Binnenwerk

Meer info over dit kaliber.

6 likes

Hola, dat is bij jou lopende bandwerk, klasse hoor.

1 like

Dankje, nu ligt het even stil, ik heb storing aan de utrasoon, de aan-uitknop is stuk. Ik heb zaterdag al een mail gezonden naar Mountain Wolf maar nog geen bericht teruggehad.

3 likes

Dan heb je nu mooi de tijd om de horloges te gaan servicen, volgens mij zijn dat er nog genoeg als ik zo je posts lees.
Dan zijn ze helemaal klaar om te dragen… :+1:

3 likes

Leuke nieuwe uitdaging. :grin:

2 likes

Ja inderdaad en dan een zelf gemaakt bandje eraan en klaar is Kees… :rofl:

1 like

Ik heb een leuke Pontiac sympatico opgepikt in redelijke staat, helaas geen foto van voor de opknapbeurt.

Glaasje vervangen, bij het demonteren van de originele kroon viel de opwindstift eruit.
Deze met locktide gelukkig weer gerepareerd.
Afdichting van de backcase ook gelijk vervangen.
Best leuk om te doen was mijn eerste project met beperkt en goedkoop gereedschap, ga er zeker meer opknappen!!
Mocht je er nog 1 hebben liggen waar je niet aan toe komt laat het me weten.

11 likes