Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

Heb je daar foto’s van? Ik kan nog niets vinden op www.

Dan lijkt dat maar zo, en heeft het nieuwe glaasje wonderen verricht.

Waar kun je aan zien dat dit een Mark IV is?, ik zie nergens Mark IV
en Mark III, II en I hoe zien die er uit?

Hier kun je er meer over lezen.

2 likes

Dankjewel man! ik heb intussen ook voor jouw leuk leesplezier over de Seiko Marvel gevonden.

1 like

Heel erg bedankt, nu snap ik het beter, zeer leerzaam.

Zover ik mijn collectie van de Lord Marvel compleet heb:

Seiko Marvel

Seiko Lord Marvel Mark IV

Seiko Lord Marvel Mark V

Seiko Lord Marvel 5740-1990

Seiko Lord Marvel 5740-0010

Seiko Lord Marvel 5740-8000 lowbeat

Seiko Lord Marvel 5740-8000 36000

13 likes

Bedankt voor het uploaden van je verzameling Marvels.
Als ik een zoekactie doe met Mark III, Mark II en Mark I dan krijg ik wel heel veel Seiko Lord Marvel maar specifiek Mark III, of Mark II en I niet. Daarom voor kenners die zien dat dan aan de wijzerplaat en ik geen kenner zie dat niet. Ik zou je willen helpen om deze drie horloges te vinden, maar ik denk dat ik eerst goed het onderscheid moet kunnen zien, want Mark staat nergens afgedrukt.

1 like

Marvellous

3 likes

Laat me dat maar op mijn eigen tempo doen. Ik ben nu mijn verzameling wat meer richting aan het geven. Een deel Seikomatic, een deel Lord Marvel, een deel jaren '50 Seiko. Een deel quartz en een deel electrische horloges. Daarvoor moeten er weer een aantal wijken, voordat ik verder kan.

Wat betreft de bovenstaande horloges: Dit zijn ze niet allemaal, hoor! Ik vond het een beetje te gek om ze echt allemaal te fotograferen… Ik mis er nog wel meer uit de Marvel serie. En het zal ook ondoenlijk zijn om ze allemaal te verzamelen, omdat de prijzen van deze horloges nogal aan het stijgen zijn.

5 likes

Fijn toch!

Niet als je ze nog kopen wilt :grimacing::wink:

6 likes

Precies dat…

2 likes

Bijna compleet, nog drie van de Marvels Mark III. II en I opzoeken en binnenharken.

1 like

TOSAL

15 likes

27 likes

Soms heb je ook horloges, die echt niet meer de moeite waard zijn om op te knappen. En soms is dat zonde. Zoals deze Seiko Laurel uit 1959. Op zich een mooi horloge, maar de lugs hebben een optater gehad en de wijzerplaat… Nou ja, heeft schijnbaar iemand ooit nuttig gevonden om dit te doen…
Gelukkig is het niet helemaal rotzooi, want het uurwerkje is wel in prima staat, en daarvoor had ik het ook gekocht…

6 likes

Dit was dus het horloge van mijn vader dat na zijn dood 38 jaar bij mijn moeder ergens in een geldkistje heeft gelegen voordat ik dacht: wat had ons pap eigenlijk voor horloge?

6 likes

Dan had hij goede smaak…

2 likes

Maar goed dat er geen radium in zat voor die persoon :grin:

2 likes