De typische lume setjes met poeder en binder en een mengschaaltje van bergeon of Ali, daar zit sowieso wit tussen
Ha, je hebt gelijk… Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Ik zal er aan proberen te denken, volgende keer als ik bij Van de Gevel ben, om de stickertjes mee te nemen. Ik ben namelijk ook niet vies van wat knip- en plakwerk.
Beter een Frankenwatch dan een donor op de stapel!
Lume… Ik heb dat spul ooit ook eens gekocht bij Ali. Ga het ook weer eens proberen.
Ik had deze vandaag ook al in het “laat je Russische horloge zien” topic geplaatst, maar hier past het nog beter:
Beat error en timing zijn goed, alleen amplitude is erg laag, 180-200 graden afhankelijk van positie. En bij volledig opdraaien stopt 'ie…
Zo die is mooi geworden een wereld van verschil…
Wow ook mooi gedaan
Veel succes, ik doe een beetje lumepoeder op iets vlak van plastic met daarnaast een druppel binder en sleep met een dikke oliegever dan binder naar het poeder totdat ik de juiste consistentie bereik ( vloeibaar maar niet lopend) voor een paar wijzers heb je echt niet veel nodig.
Deze Seiko Champion J13040 uit 1962 ziet er weer een heel stuk beter uit. De kast had veel roest, met veel huisvlijt, pennenhoutje en poets alles weg kunnen poetsen. Helaas is de wijzerplaat aangetast door vocht, maar gelukkig is dat vooral aan de randen, die je minder goed ziet. Er moet nog wel een nieuw glaasje op, de speurtocht loopt inmiddels al… Het uurwerkje is ook onderhanden genomen, de tiretteveer was kapot. Gelukkig uit een slopertje een andere kunnen vinden.
Voor:
Na:
Jammer dat hij niet zo waterproof is dan wat op de wijzerplaat staat
Dat is helaas bij veel oude horloges het geval
Wel een super mooie kleur wijzerplaat @VmaxNL , is ook niet heel gebruikelijk voor die tijd!
Ik heb toch enkele horloges uit die tijd met zwarte wijzerplaat. Maar deze vond ik bijzonder door zijn wijzers. Die zijn apart vormgegeven en hebben lumen (die totaal niet meer werken). Voor Seiko was dat vrij bijzonder, ze maakten toen nog niet veel horloges met lichtgevende elementen. Ze zijn er wel, maar niet zo heel veel. Het is wel de moeite waard, dat Seiko destijds meteen het voortouw heeft genomen om geen radioactieve lumen te gebruiken. Maar helaas hebben deze lumen ook niet het eeuwige leven…
Dit model is er in vele variaties, ook met lumen. Dit is nog eigenlijk de minst mooie variant…
Ah ik dacht dat het antraciet was, mooi horloge never the less!!
Het is ook antraciet. Ziet er soms ook best zwart uit.
Ik vind hem echt heel mooi!
Hier nog een Seiko Lord Marvel Mark IV (First generation) uit 1961.
Dit is zoals hij verkocht aan me is:
Het horloge liep ook slecht, en de kroon zat los. Nu was dat laatste absoluut geen probleem, kwestie van de tiretteschroef aandraaien… Maar zoals je ziet, er was hier nog wel werk aan de winkel…
Aan de wijzerplaat is helaas niets te doen, maar erg slecht ziet het er ook niet uit, en bovendien is het een SD-plaat, dus met gouden markers
Als eerste de kast een goed opgepoetst. Een nieuw glaasje (al is het dan geen correct glaasje, maar dit past. Ik ga wel op zoek naar een correct glaasje).
Ook het uurwerkje meteen een beurtje gegeven, geen verrassingen daar. Wel iets, wat ik nog nooit eerder gezien heb, en waarschijnlijk ook niet origineel is, is een schroefje op de balans.
Wel jammer, dat Seiko niet meer deze afwerking op hun horloges doet. Want wat is het gewoon mooi!
Perlage onder de balans, mooie afgewerkte tandwielen, de bruggen mooi geborsteld en met goud de inscripties leesbaar gemaakt.
En dit is het nu:
Zo mooi! Je zou hem bijna op zijn kop zonder deksel om de pols dien!
Goed opgeknapt, wijzerplaat ziet er een stuk beter uit, wijzers en indices gepoetst. Met een prachtig leren bandje, heel mooie kleur en textuur, kan zo de verkoop in.
Tja, aan de wijzerplaat en wijzers heb ik juist niets gedaan. En de verkoop in? Hoe kom je bij dat idee? Ik heb bijna mijn verzameling Lord Marvel compleet (nou ja, ik mis nog de Mark I t/m III…
Nee hoor je zou wel gek wezen niks verkopen lekker zelf houden en koesteren. … Ik heb je prachtige verzameling Seiko’s gezien verleden week wees er maar trots op heel mooi geworden…