Toon hier je penanker kampioenen

Die zijn beiden erg knap! Nog niet eerder gezien.

1 like

De Clipper is van eind jaren 70 vorige eeuw.
Ik ben een keer in Ruhla in het fabrieksmuseum geweest. Dat was erg interessant.

1 like

Dat geloof ik graag. Misschien moet ik maar eens een wat langere omweg maken als Mw Lexaf en ik weer eens met de auto onze dochter in Zürich gaan opzoeken.

Moet te doen zijn.


Google Maps zegt 11 uur en 44min, dus ca. 6 uur rijden op een dag met een of twee overnachtingen in Ruhla. Lijkt mij een aardige korte vakantie in combinatie met Zürich waar ook wel het e.e.a. op horlogegebied te zien is. Maar meestal wel ernstig duur…

1 like

Ha, nabij Erfurt… dan ben ik daar zonder te weten al tig keer gepasseerd onderweg van/naar de schoonfamilie. :slightly_smiling_face: moet ik onthouden.

2 likes

Ha leuk! Zo leer je wat! Handig hè, dit Forum!

1 like

Ik heb er nog ooit een topic aan gewijd.

1 like

Ik was eergisteren op het place Vendôme in Parijs.
Ik kon niet beslissen of ik bij Breguet-, Hublot, Jaeger Lecoultre of Patek binnen zou gaan.
Maar het was zondag. Allemaal gesloten😂

2 likes

Dat wist ik niet Peter! Heb het nu gelezen en en na 7 jaar toch nog maar een like-je onder gezet!

image

1 like

En misschien, in deze tijd van het jaar, ook op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag!
‘Fermeture Annuelle’
Iedereen die wel eens een vakantie in de zomer in Frankrijk heeft doorgebracht, kent deze woorden: ‘Fermeture annuelle’ of ‘Congés d’été’. Meestal op een vodje papier dat achter een gesloten etalage is geplakt. De meeste familiebedrijven in Frankrijk sluiten voor een jaarlijkse maand vakantie in juli of augustus, wat toeristen naar adem kan doen happen van verbazing.

image
Prachtig, met deze waarschijnlijk geperst papieren wijzerplaat. Daar werden dan soms de mooiste patronen in geprint. Ik heb zelf een Ingersoll gehad (nu niet meer want bij mijn dochter) met een prachtig spinnenweb patrooon op de plaat, ook met die techniek gemaakt.
Deze kleine IngersollI, want 25 mm dameshorloge, is ook een penanker, dus mag ze hier ook worden getoond.

7 likes

Ja inderdaad. Met veel moeite konden we een restaurant vinden waar we terecht konden… Er is wel heel veel dicht. Maar op het place Vendôme had ik dus geen moeite om het geld in de zak te houden.
O ja, dit topic gaat over penankers. . Die hadden ze niet eens🤣

1 like

Wat zijn die mooi! :heart_eyes:

1 like


Dat waren nog eens prijsjes! (1921)

6 likes

Toch wel één van de mooiste Ruhla designs.

13 likes

12 likes

De eerste serie Ruhla Chronograf heette nog Stoppmeister

13 likes

Timex roulette…

11 likes

Uhm mist hier iets of is de wijzerplaat veeeeeeel te klein voor de kast?

De wijzerplaat ligt vrij diep in die kast. Bij de Stopp-Meister is er nog een “binnen bezel”, misschien is deze hier effen en daardoor minder zichtbaar? Kan ook gewoon aan het perspectief liggen. :thinking:

Helemaal origineel.
Zo heb ik nog een paar. Er zit een blinkende schuine rand rond de wijzerplaat

1 like

Vaak zijn in dit soort “digitale” horloges penankers te vinden.
Zoals in dit new old stock exemplaar

14 likes