Toon hier je penanker kampioenen

Op verzoek van @LVA:

Ik trap af met een paar aardige oudjes.

Dik doing dik doing dik doing dik doing dik doing…

Dit keer geen lang verhaal, gewoon lekker plaatjes kijken…

En… Kom er maar in @Scudo!

29 likes

Dan ben je wel even bezig ben ik bang :crazy_face:

Leuk setje Lex. Ik kan niet achterblijven met mijn Sicura. Werk in uitvoering. Moet nog een keer in de Elma om te kunnen dragen :blush:

16 likes

Doe graag mee :relieved:

21 likes

Leuk, een penanker topic. Laat ze zien want ook deze horloges horen bij de geschiedenis. Sommigen zeggen dat deze penankertjes de redding zijn geweest van de Zwitserse horloge industrie. Toen de quartz horloges uit het verre oosten hier goedkoop verkocht werden, moesten de Zwitsers ook met de prijs naar beneden en dat deden ze onder andere door heel goedkope mechanische uurwerken te maken.

18 likes

Deze is qua wijzerplaat in alles wel basis :joy: je kan zien dat er bespaard is op de kwaliteit van de opmaak. Mooi exemplaar overigens :ok_hand:

1 like

Van dit kaliber zijn er meer dan 120 miljoen gemaakt. En dat zijn er erg veel. Ook als je het langzaam zegt.

16 likes

Halemeel waar. Lees nog maar eens mijn bijdrage van alweer een tijd geleden waarin ik e.e.a. schrijf ovr Oris. Oris maakte destijds Penanker horloges en heeft daarna de diverse horloge crises overleefd. Kijk nu eens wat voor fraai (en best prijzig!) materiaal van hoge kwaliteit ze tegenwoordig op de markt zetten. Helendal buitengemeen wel zo tamelijk mooi spul. Maar dat waren die ouwe ratel penankertjes in hun tijd eigenlijk ook wel.

Oris penanker uit de jaren '60.

12 likes

16 likes

13 likes

Heb geen penankers zelf maar er zitten hier wel echt een paar mooie tussen.

2 likes

13 likes

van deze 2 weet ik zeker dat het penankers zijn, net als de Triumph, vanwege het wekkerachtige getik. Van een aantal andere uit mijn collectie weet ik het niet zeker.

13 likes

9 likes

14 likes

Te kort deze gave Astromaster van Buler in bezit gehad.

12 likes

image

Door uurwerk te dateren op 1915.

image

18 likes

Wat een bijzondere wijzerplaat!!!

2 likes

Om de pols vandaag!

13 likes

Van allebei de eerste en laatste letter verwijderen en je hebt meteen een paar andere merken :wink:

12 likes

3 likes