Toon hier je penanker kampioenen

13 likes

10 likes

14 likes

Vandaag de Agon.

11 likes

Zondagse :heart_eyes:

12 likes

Zelfs geen jewel voor de balans, een die hard échte :grin:

2 likes

Leeftijd :thinking:

Het getik van de Stopp-Meister is door heel de kamer te horen. Dochter slaapt op de arm, 20cm verder. :grin:

15 likes

Wat een prachtige exemplaren hier, toch maar eens verdiepen in vintage.

Mmmmm rustgevend… allebei! Draaggeluk noem ik dat.

2 likes

Hier mag deze beauty dan ook nog wel een keer.

Loopt luid en duidelijk op een koperen Brac 160, uit 1960

14 likes

Clipper, gewoon een Ruhla met een andere naam. Eén van de zeer vele namen…

11 likes

Doet er niet toe Peter, hij is beeldschoon! Wanneer zou dit gemaakt zijn? De vormgeving is helemaal jaren '20. Een retro ontwerpje misschien?

Ze deden dit overigens misschien wel vaker bij Ruhla, zoals hier bij de Thiel (de voorganger van Ruhla) uit ca. 1915 (het eerste in massa geproduceerde polshorloge ooit) rechts op de foto en het naar ik vermoed eind jaren '70 gemaakte retro model links.


De Thiel catalogus 1915

10 likes

Die zijn beiden erg knap! Nog niet eerder gezien.

1 like

De Clipper is van eind jaren 70 vorige eeuw.
Ik ben een keer in Ruhla in het fabrieksmuseum geweest. Dat was erg interessant.

1 like

Dat geloof ik graag. Misschien moet ik maar eens een wat langere omweg maken als Mw Lexaf en ik weer eens met de auto onze dochter in Zürich gaan opzoeken.

Moet te doen zijn.


Google Maps zegt 11 uur en 44min, dus ca. 6 uur rijden op een dag met een of twee overnachtingen in Ruhla. Lijkt mij een aardige korte vakantie in combinatie met Zürich waar ook wel het e.e.a. op horlogegebied te zien is. Maar meestal wel ernstig duur…

1 like

Ha, nabij Erfurt… dan ben ik daar zonder te weten al tig keer gepasseerd onderweg van/naar de schoonfamilie. :slightly_smiling_face: moet ik onthouden.

2 likes

Ha leuk! Zo leer je wat! Handig hè, dit Forum!

1 like

Ik heb er nog ooit een topic aan gewijd.

1 like

Ik was eergisteren op het place Vendôme in Parijs.
Ik kon niet beslissen of ik bij Breguet-, Hublot, Jaeger Lecoultre of Patek binnen zou gaan.
Maar het was zondag. Allemaal gesloten😂

2 likes