Heeft wel wat weg van die roseba 8. ![]()
Toch een keer opnieuw schoon moeten maken?
Er zit een pin door de piton, we kunnen misschien de piton opschuiven … ik heb dit ooit bij een thiel gedaan. Maar dit is wel wat kleiner… en de vraag is hoe vast die pin zit…
Exotisch. Succes, gaat je vast wel lukken.
Sorna Sport met BFG 670 schijnchronograaf.
Het uurwerk is een NOS waarvan ik er een aantal jaren geleden 5 stuks kon kopen vanuit Zwitserland. Deze zijn zelfs uitgevoerd met robijntjes op alle asjes. Ik heb nooit meer andere gezien die dat hebben. Ze lopen dan ook beter dan de meeste anderen met dit soort uurwerk.
Ho, da’s wel uitzonderlijk inderdaad. Zelf nog nooit zo eentje gezien. Knap! ![]()
Hier is het uurwerk te zien. In het begin is het filmpje wat onduidelijk, maar eens dat de autofocus wist waar ie scherp moest stellen gaat het beter. ![]()
Bijzonder uurwerkje!
Als ik het goed zie wordt de balans gestopt door die arm, wanneer je een pusher indrukt. Wanneer dan de andere pusher ingedrukt wordt reset de arm zich naar de oorspronkelijke positie en loopt hij weer verder.
Klopt dat?
Klopt helemaal. Het is in feite een stop-watch. Er zit gewoon een balans stop op.
Gekregen van @GMTplus1 en inmiddels goedlopend. Liep eerst maar een paar tellen (tikken). Voor een penanker vind ik hem vrij stil.
Deze is van een andere liefhebber. Liep 10 seconden per minuut te snel. Nu weer strak op tijd.
Helaas kan ik nog geen glaasjes vervangen. Maar dat komt wel goed.
Deze mooie Oris uit begin jaren 50 heeft een penanker uurwerk. Loopt zo’n 6 minuten per dag achter maar ach, ik ben zo blij met dit horloge.
Foto “uit de oude doos”