235K views · 2K reactions | 💦😢 Strašně náročná noc a ráno! Pro obyvatele...
💦😢 Strašně náročná noc a ráno! Pro obyvatele ohrožených obcí na severu kraje, pro stovky hasičů i policistů Policie České republiky přímo v terénu......
Oh, gelukkig. heb je daar geen last van het water dan?? heb daar veel aan gedacht.
Ik bedoelde in deze topic eh geografisch is het hier altijd super kalm, maar dat is he-le-maal geen probleem!
heb je daar geen last van het water dan?? heb daar veel aan gedacht.
Wijzelf niet, ons dorp ligt op een heuvel dus we hebben wel ongeveer 250mm neerslag gehad maar dat is allemaal naar dorpen verderop gestroomd. Die hebben wel efkes peentjes gezweet want het meer kwam tot op een paar centimeter van de dijkrand. Verder twee dagen snoeiharde wind maar dat zijn we wel wat gewoon. Alles onder controle dus.
Een klein uurtje noordelijker van ons hebben ze wel een pak minder gelachen…
💦😢 Strašně náročná noc a ráno! Pro obyvatele ohrožených obcí na severu kraje, pro stovky hasičů i policistů Policie České republiky přímo v terénu......
Met Ruhla hart
Zoek nog een opwindveer voor dit uurwerkje. Volgens mij een Thiel regular / UMF M1 / UMF 83-31 als ik het goed heb. Iemand eentje liggen toevallig?
Wat zijn de maten van de veer ?
Breedte x dikte ongeveer 3.0 x 0.25 mm. Veertondiameter 17 mm.
Denk dat een universele veer ook wel pas te maken is, haakje aan de tonarbre lijkt wat afwijkend.
Breedte x dikte ongeveer 3.0 x 0.25 mm. Veertondiameter 17 mm.
Holy cow, dat is wel een stevig veertje. Heb je een idee van de lengte?
Ja valt wel een beetje buiten wat ik heb liggen. Lengte weet ik niet; er lagen 5 losse stukken in de ton en een aantal stukken was al een keer aan het uiteinde omgebogen en aan elkaar gehaakt.
Als ik bij Cousins kijk denk ik dat de lengte die in de ton past zo rond de 500 mm zal liggen:
https://www.cousinsuk.com/product/300mm-height
Volgens Ranfft.org: 3.00 x 17.0 x 0.23mm, lengte staat ook niet vermeld.
Zal eens kijken wat er in mijn bakje ligt. Laatst een hele batterij aan veren meegekregen bij de aankoop van een hele stapel glazen.
Volgens Ranfft.org: 3.00 x 17.0 x 0.23mm, lengte staat ook niet vermeld.
Laat maar weten, 1 honderdste dikker maar kan minstens als plan B dienen wellicht
En die past niet omdat hij te hoog is.
De andere is een 2,50x17x0,20 dus dat wordt hem ook niet.
Dank voor het kijken, maar 4.0 mm gaat niet passen inderdaad. Die van @LVA is een optie.
Ik ga nog even verder zoeken
Weet eigenlijk niet hoe die penankers reageren op moderne veren, hoe snel zoiets gaat prellen.