Tot nu toe prima ervaring met deze heer met zijn praktijk aan huis v.w.b. het reinigen / afstellen echappement van oude horloges (> 30 jr.).
Kosten zo’n 15 euro voor spoelen en afstellen lijkt me meer dan redelijk.
Heb bij toon hornman inmiddels bijna een jaar een horloge liggen ter reparatie.
Ik heb hem laten weten dat er geen haast mee is en als hij het voor de afgesproken prijs weer in orde laat maken ben ik allang tevreden.
Het betreft hier een beruchtte seiko 6138 chrono.
Probleem bij Toon is dat hij beloofd je te bellen maar niets laten horen je moet dus zelf contact op blijven nemen.
Het horloge is inmiddels bij de 3e of 4e ( ben zelf ook de tel kwijtgeraakt) horlogemaker onder handen. Hij werkt zelf niet aan de horloges, aangezien hij goudsmid is. Volgende week zou het horloge terug zijn en volgens toon weer in optima forma staat verkeren.
Nog een paar weekjes later als eerder gemeld maar het horloge is dan terug.
Niet voor de afgesproken prijs maar nog wel voor een hele nette prijs. De aan mij doorberekende prijs is uiteindelijk lager als de prijs die hij de reperateur heeft betaald. De prestige van het gerepareerd krijgen ging in dit geval voor de winst. (tu)(tu)
Met daarbij de bekende uitspraak: “als ik dit vantevoren had geweten” De reputatie van de 6138 is dus weer eer aangedaan.
Grootste euvel bij mijn exemplaar was dat er in het onderhoudsverleden van dit horloge een slimmerd de speling van de minutenpijp heeft proberen te halen door deze te vervormen.Verder is de veerton vervangen alle rubbers en de veren achter de drukkers. Het reparatiezakjes staat verder vol met alle handelingen ter afstellingen. Nu maar eens op de pols dragen om te zien of het idd weer voor jaren meekan.
hmmm na een dagje was er al een probleem met de chrono horloge is dus weer terug.
Deze 6138 is me blijkbaar niet gegund :?