Ook typisch een merk dat ongelooflijk veel waar voor je geld levert.
Beetje ondergewaardeerd merk, erg leuk!
Yep, ik heb er ook één, degelijke knaller van een duiker.
Klopt, een merk dat al heel lang bestaat. Het uurwerk is een nieuwe uitvoering van een jaren 70 ontwerp. 100% Chinese oorsprong en het zit heel aardig in elkaar.
Klopt, een merk dat al heel lang bestaat. Het uurwerk is een nieuwe uitvoering van een jaren 70 ontwerp. 100% Chinese oorsprong en het zit heel aardig in elkaar.
Gebruikt “defect” horloge uit Duitsland. Nu werkt alles weer zoals het hoort en ben er erg blij mee.
Ik blijf deze gaaf vinden
maar niet nieuw gekocht dus telt niet
Mijn goedkoopste nieuw gekochte horloge wat ik nog in de kist heb zitten, maar dan wel sinds ik in 2015 serieus met de hobby begon is bovenstaande SPB317.
Als je het over de tijd van voor de hobby hebt, kocht ik deze ooit voor 2500 Shekel bij een klein juwelierszaakje in Herzeliyya of Tel Aviv in 2007:
Omgerekend was dat toentertijd zo’n 450 Euro. Als je corrigeert voor inflatie tussen 2007 en 2022 toen ik de SPB kocht, krijg je 3160 Shekel, oftewel zo’n 785 Euro. Dat is meer dan ik voor de SPB betaalde, zo’n 65 Euro. Dus wint de SPB.
Ik heb nog nooit een horloge gekocht waarbij ik me dat afvroeg.
Mooie klassieke duiker. Fijn dat de datum tussen de 4 en 5 normaal staat en niet “meegedraaid”.
Sh*t zeg. Nog goedkoper dan de 1,32 euro voor die van mij.
Toch weer 37 cent teveel uitgegeven.
Maar, die van mij was dan wel incl verzendkosten. Ik snap dan nu waarom
Deze “per ongeluk” gekocht toen ik weer eens te enthousiast aan het bieden was op CW. Is nieuw en Ik heb het nog nooit gedragen en het ligt nu te wachten op een gelegenheid om er vanaf te komen
Kostprijs 140€
Ik wou mijn Nixon Time Teller posdten en schoot me net te binnen dat ik ook nog ergens zo’n cheapo Casio heb liggen
Behalve een radiogestuurd horloge van de ALDI voor € 30,- dat bij het verwisselen van het batterijtje de geest gaf en in de afvalbak verdwenen is, moet dat dit horloge zijn dat ik in 2014 bij Lucardi kocht voor € 50,- en dat ik nog steeds af en toe draag bij het klussen e.d.:
Het is robuust en behoorlijk nauwkeurig met een Miyota 6P89 quartz caliber, en het gaat ook niet weg. Net weer van een nieuw batterijtje voorzien dus kan er weer een paar jaar tegen.