Toon je handgemaakte lume

Oh la la :drooling_face:

1 like

Verwijderen oude lume

1 like

En de lume aangebracht op de minutenwijzer. (beschadigingen waren al aanwezig :smirk: )

1 like

Wat gebeurt hier precies?

Dat wordt omschreven in de omschrijving van de videos als je ze op youtube kijkt… Maar bovenste is een applied marker, en daar moet eerst de oude lume uit. Dat spul is alleen bestand tegen aceton en alcohol en thinner, dus is gebleken dat verhitten wel goed werkt. Een klein gasbrandertje plopt binnen een seconde alle lume er schoon uit.

Tweede video is een minutenwijzertje, waar de lume in wordt aangebracht. Dit is puur het aanbrengen, want vergis je niet in het werk om te preppen en af te werken. Deze wijzer was helaas al een keer een beetje mishandeld door iemand, maar goed, het gaat alleen even om het lume materiaal aanbrengen.

2 likes

Ok cool. Ik dacht dat je ze gewoon in de aceton kon pleuren en dat het dan oploste ofzo.

2 likes

Nee, het is meestal immuun voor aceton. Alleen wijzers kan je daar goed mee doen. Applied markers is ander materiaal en vaak is daar chemisch niet zo veel mee aan te vangen.

1 like

Ok, weer wat geleerd.

1 like

Wauw, die blauwe lume is echt heel tof! :heart_eyes:

1 like

Oh kijk dit dan, hoe gaaf!!

Heel. inspirerend… Alleen om al die Superluminova kleurtjes in huis te hebben ben je al meer dan 1000 euro kwijt… :face_with_monocle::money_mouth_face:

3 likes

7 likes

Prachtig die blauwe lume!

1 like

Hij is vet geworden hè. Kan niet wachten tot ik hem vrijdag om kan slingeren.

2 likes

Kreeg een wijzersetje opgestuurd vanuit Duitsland, en een foto van het horloge waar ze op moesten komen, want het waren nieuwe wijzers, met spierwitte lume. Of ik het een beetje kon matchen aan de oudere lume op de wijzerplaat… Nou is dat best lastig om vanaf een foto te doen, want ja, hoe was de witbalans en zo…

Hier het resultaat.


10 likes

Before…

Was blijkbaar een andere wijzer set op gegaan bij een horlogemaker, zonder te vragen… de eigenaar was hier niet blij mee uiteraard.

4 likes

Ongelofelijk! Maar je hebt het mooi gefixt! :ok_hand:

1 like

Net een set NOS vintage wijzers binnen gekregen. De lume was er voor 80% uit gebrokkeld en aangezien ik al voor een heel frisse witte tint was gegaan op deze plaat, heb ik de wijzers daar maar op gematcht.

6 likes

‘Merry Prankster’

:joy:

1 like

Nog wat lume op deze Alpha ‘Speedmaster’ en de wijzers wit gemaakt en gelumed. Er zit trouwens een crystal in van de San Martin SN007, wat een aardig fraaie upgrade is zodat het AR gecoat saffier wordt in plaats van het krasgevoelige mineraalglas wat er normaal in zit. Is wel een pittig geprijsd glaasje voor Chinese begrippen.

3 likes

Zou je ook alleen een bezel kunnen voorzien van lume?