Strak hoor!
Zo vet cool! K’heb zo een lume-kitje liggen maar nog niets mee gedaan.
Whooow dat ziet er strak uit,
Hele dure spul ?
Waar moet ik ongeveer aan denken als beginnerssetje ? (Dus zelf een beetje knoeien)
Bro-flake
Erg gaaf wat je doet!
Als je begint moet je eerst fatsoenlijke vergroting hebben. in mijn geval een stereo microscoop, en dat kost meer dan al die poedertjes bij mekaar. Sommigen prefereren echter een oculairtje…
BGW9 van tritec is op ebay wel te koop. kost meer dan 100 euro voor een vrij geringe hoeveelheid. C1 (wit) of C3 (groen) idem. Er zijn ook goedkopere, zoals Watchlume (vermijd de Engelse aanbieder, das een oplichter) of Noctilumina en nog vele meer…
Ik heb de beschikking over een stereo microscoop, moet dan maar eens een rondje gaan googelen voor lichtgevende vingerverf
Mooi gedaan!
BGW9 en een laagje blanke lak, voor de enige echte emaille look… En wat op de lunette, is nu een lumette
Oh la la
Wat gebeurt hier precies?
Dat wordt omschreven in de omschrijving van de videos als je ze op youtube kijkt… Maar bovenste is een applied marker, en daar moet eerst de oude lume uit. Dat spul is alleen bestand tegen aceton en alcohol en thinner, dus is gebleken dat verhitten wel goed werkt. Een klein gasbrandertje plopt binnen een seconde alle lume er schoon uit.
Tweede video is een minutenwijzertje, waar de lume in wordt aangebracht. Dit is puur het aanbrengen, want vergis je niet in het werk om te preppen en af te werken. Deze wijzer was helaas al een keer een beetje mishandeld door iemand, maar goed, het gaat alleen even om het lume materiaal aanbrengen.
Ok cool. Ik dacht dat je ze gewoon in de aceton kon pleuren en dat het dan oploste ofzo.
Nee, het is meestal immuun voor aceton. Alleen wijzers kan je daar goed mee doen. Applied markers is ander materiaal en vaak is daar chemisch niet zo veel mee aan te vangen.
Ok, weer wat geleerd.