Toon je straight end link stalen band

Ik weet niet wat ik er van moet vinden, straight end links.
Soms staat het wel goed, andere keren vind ik het niet mooi.
De voordelen ervan zijn uiteraard duidelijk :

  • vaak goedkoper dan een originele stalen band
  • te gebruiken op verschillende horloges
  • mat of gepolijst, zelf te kiezen

Zelf heb ik (nog) geen straight end link band. Maar op het forum zijn er zeker te vinden.
Vandaar de oproep om ze hier te tonen.
Hier een voorbeeld van het net :

2 likes

Een straight end link band mag alleen op een horloge met rechte of hooded lugs.

4 likes

Ik heb ze niet en vind het ook geen gezicht.
Je ziet soms een horloge met stalen band en mooie aansluitende endlinks, dan hebben ze nog een andere stalen band maar die heeft rechte endlinks???

Armoedig vind ik het staan en zou het nooit kopen.

1 like

Wat is dat, heb je daar een voorbeeld of foto van?

Ik vind het ook absoluut niet mooi. Geen probleem met leer of rubber… Maar staal moet aansluiten.

Lugs moest het zijn. Kleine typfout.

2 likes

Zoiets dus.

3 likes

Zo iets bedoel je dit?

!

2 likes

Ja.
Op die Helberg staat het beter dan op de Steinhart.

1 like

Precies, zo’n soort kast. Daarvoor geldt trouwens het tegenovergestelde, ik vind standaard leer/nato echt totaal niet staan op zo’n ding. Daar moet een stalen band op die tapered bij de endlink (of evt een tapered leren/rubberen strap).

1 like

Ik ben er zelf ook geen fan van. Heb er wel een, maar is niet de originele band. En is bovendien ‘maar’ een uitgaans/vakantie horloge.

2 likes

Straight end link bracelets zijn soms ook origineel:

watch-heritage-800x720-heritagemilitary

(maar ik vind ook dat staal moet aansluiten)

6 likes

Ik heb er een op een horloge. Eigenlijk vind ik het ook niet mooi. Ik heb een hekel aan de loze ruimte en ik kan niet goed wennen aan het niet mooi op de kast aansluiten.

Toch staat het bij dit horloge erg goed, al komt dat op foto’s niet echt naar voren. Met andere bandjes had ik nooit echt een lekker gevoel bij dit horloge. Nu draag ik hem regelmatig.

3 likes

Ben toevallig nog opzoek naar een 20mm Straight end link met Solid links, iemand die er vanaf wil graag PB. :innocent:
Voor een horloge met rechte aanzet.

On topic:
Toch kan ik er niet aan wennen net niet bij een gebogen aanzet.

2 likes

Ach, soms kan het, soms is het lelijk. Leer is natuurlijk ook meestal recht, en dat gooien we al decennia op horloges met een ronde kast. Het hangt voor mij helemaal van de combinatie af.

tuuterdetuuterdetuut

Even dimmen @koekoek. Als ik dit wil doen mag ik dat gewoon.

Sorry, was de bijgeleverde band.

9 likes

6 likes

Bij deze past het wel.

1 like

Hoe korter de lugs, hoe beter het staat zou je voorzichtig kunnen concluderen uit de foto’s tot nu toe geplaatst.

Over het algemeen vind ik het niet mooi, maar er zijn uitzonderingen. Eigenlijk enkel in de vintage categorie.

Ook bij vintage vind ik het lang niet altijd mooi. Deze Patek, voor mij één van de mooiere horloges, maar dan toch echt wel op leer.

image

  • Straight end-links; niks voor mij
  • Straight end-links; niks mis mee, als het staat
  • Straight end-links; bij uitzondering, als het moet
  • Straight end-links; kan niet zonder

0 stemmers