Het is dat ik geen @Climholland ben, anders was het een “clim rock”
🤦
Badum patssss👍
Jij hebt een lasermachien Edgar
Een prachtige Chrono
Kan iemand mij helpen met de restauratie van een vintage Seiko 6222? Ik loop al vast met het openmaken van de caseback
Misschien voor de leden een foto van…
Had hem gevonden! Ge pakking (noem je die ring zo?) Was uitgedroogd dus weer even schoongemaakt en ingevet. Wel raar hoe de regulatie staat ingesteld, maar uurwerk loopt goed en ziet er onder een loepje (redelijk) schoon uit.
Weet er iemand waar ik moet zijn voor een nieuw glaasje?
Oefenend voor de naderende Lockdown weer eens wat projectjes doorgekeken…
Kom ik ineens @WVE tegen
Ligt al jaren te niksen, ooit gerepareerd maar de kleine secondewijzer kon niet gemonteerd?! Op het glas geplakt en sinds kort niet meer te vinden😖
In elk geval straks tijd genoeg om er weer eentje bij te zoeken

Komt wel in orde met die Alpina
Zou inderdaad bijna een erfstuk kunnen zijn
Toeval wil dat op 5-12 de verjaardag van mijn vader is.
Is echter in 1930 geboren en voorletter is een J
nadat ik eerder al aangaf een nieuw project te hebben is deze vandaag afgerond.
Ik had voor een prikkie een Breitling Aerospace gekocht. Deze was dermate goedkoop dat ik niet eens zeker wist of hij origineel was.
Toen het horloge arriveerde en ik hem bekeek zag hij er goed gebruikt uit. Ook was het lcd scherm gebroken.
Vervolgens uurwerk lcd scherm laten maken, ik had een vriend die toevallig een partij van deze schermen had liggen
Na het monteren van het nieuwe scherm is de kast in de ultra soon gegaan en heb ik alles weer gemonteerd
De reiter op de 12 ontbrak, deze is inmiddels ook gevonden en gemonteerd
Zie hier het eindresultaat
Prachtjob geleverd …weer als nieuw
Dankjewel! Binnekort volgt er een foto collage van de guinand met reparaties
Een Goedenavond allemaal,
Ik wil dit topic weer wat leven inbrengen met de weer “tot levend gemaakte” Guinand-Sinn racing chrono.
Onder de motorkap schuilt een valjoux 7736, deze liep verbijsterend goed +5sd met een amplitude van 300 graden. Maar de looks… jeetje wat was dit horloge mishandeld.
Ik heb het horloge al een tijd geleden gekocht, en ik heb al in een eerdere post wat reparaties gedaan. Vervolgens is dit het hele project.
Zo kwam hij binnen…
Het begon met het schoonmaken van de kast en band deze waren erg vies. Tot mijn grote spijt was de sluiting van de band kwijt.
Dit heb ik opgelost door een universele 16mm mesh band te kopen met vlinder sluiting. Dus de originele band kon blijven.
Het schoonmaken en licht opvrijven van de kast en herstellen van de plexi heb ik niet gefotografeerd helaas.
Wel heb ik alle pakkingen vervangen en de bezel weer werkend gekregen.
Het resultaat mag er wezen, na wat laatste schoonmaak pogingen zijn de wijzers ook nog wat opgeknapt.
Weer als nieuw (knipoog) toch kriebelt het om er een oranje chrono wijzer oid in te plaatsen… mening?
Bedankt voor het lezen (of plaatjes kijken)
Groetjessss
Knappe chrono heb je er terug erbij mooi werk
,even het merk moeten opzoeken
…en nu er weer een (halve) lockdown is… tijd voor een nieuw project
…
Zeer fraaie chrono - doet denken aan sixties Glashüttes Beter is niets meer aan doen vind ik. En als het blijft kriebelen zou ik eerder denken aan een secondewijzer met lumen bolletje of rechthoekje zoals sommige Seiko’s en Enicars sportmodellen dat wel hebben - in de kleur van de lume markeringen. Of natuurlijk die pijlvormige zoals bij de Pilot chrono’s van Guinand
Bedankt!!
Doe er inderdaad maar even niets aan. Het design moest ik wel aan wennen maar bevalt mij steeds meer.
En wellicht dan nog een kleine chrono wijzer custom
Bedankt voor het lezen en de tips
Jaa is een leuk merk met goede geschiedenis. Voor ik hem kocht ook nog niet van gehoord. Wel van Sinn uiteraard.
Bedankt voor het lezen