Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Het oude spreekwoord ’ koeken naar geld ’ is ook Nu nog van toepassing :zipper_mouth_face:

Jawohl, maar we blijven ook altijd naar Geld gucken!

1 like

20200902_222035

Deze guinand 3 register chrono gekocht met valjoux 7736

Kast in de ultrasoon gedaan en glaasje gepolijst
Nu nog wat banden proberen

Loopt +10sd met een amp van 260

Is nog niet klaar, maar resultaat mag er al wezen!

Bezel draait weer en de stalen kast is schoon
Onder de bekraste plexi kwam een smetteloze wijzerplaat tevoorschijn

Iemand suggesties voor een mooie band? Kleur? Leer? Staal?

23 likes

Zwart leer, race stijl? Staal kan ook prima.

1 like

Zeker weten prachtig met dank aan de schitterende foto’s voor en na :hugs:
We zijn benieuwd welke band er uiteindelijk op komt ,de eerste suggesties zijn er al van Jeroen :cool:

2 likes

Ik denk dat ik iets in staal ga zoeken inderdaad

Of een mooie racing ook goede tip!

1 like

Hopelijk heb je een even lugmaat. Rios maakt mooie banden maar wellicht dat deze te dik is; ik zou wel even nagaan hoeveel ruimte je hebt gezien de kastvorm

pr_75974_20513

1 like

Ik denk niet dat er een probleem was met niet goed contact maken bij dit horloge. Als ze lopen lopen ze vaak ook al als de batterij niet helemaal goed zit.

Dit wrak weer eens samengesteld :confounded: lag al jaren aan de kant wachtend tot ik een betere stalen kast vindt… omdat het :ok_hand: Tissot caliber dit toch verdient

13 likes

Pontiacs zijn altijd leuk. Het (compressor?) kastje is wel ver heen met die diepe krassen op de onderste lug… maar het mooie 2461 kaliber verdient het inderdaad toch om het horloge weer tot leven te wekken. Ook de minder fraai uitziende oudjes mogen van mij nog wel een poosje mee!
Goed gedaan Pierre! :+1:

2 likes

Deze is zelfs voor Mijn normen bijna niet te tonen …maar werkt perfect Just :wink:

1 like

Prachtige Seiko Edgar je analoge horloge’s vermeerderen aan een snel tempo :wave::wave:

1 like

Mooie klassieker. Goed gedaan. Maar… heb je er nou een flixoflex bandje op zitten? Auw, haartjes…

Gister binnengekomen in niet-werkende staat, deze 80’s-90’s Tissot Rockwatch. Even een nieuw batterijtje geprobeerd, dat hielp niet; zou ook al te mooi zijn natuurlijk. :grin:
Dus maar even de print verwijderd omdat ik de nodige sporen van batterijlekkage zag, vooral rond het batterijcontactje.
Na het boenen de print weer gemonteerd. Heel erg goed uitkijken met die twee schroeven naast de spoel, niet teveel druk op de schroevendraaier… en wat denk je, ik schiet uit op de spoel. Het is echt waar, die krengen trekken schroevendraaiers aan. :imp: :imp: Goed zichtbare deuk in de spoel, dus nu is het wel helemaal klaar.
Ik zet van chagrijn de batterij er toch weer in, en wat denk je, hij loopt. :smiley: :smiley:

Hij had gewoon even een tik op een gevoelige plek nodig. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Glaasje moet er eigenlijk een keer opnieuw in gelijmd worden; is ooit door iemand gedaan maar niet al te netjes. Ben er alleen niet helemaal zeker van dat ik dat netter kan. :roll_eyes:

6 likes

De eerste stenen horloge die Hier weer in ere hersteld is…Je kunde om mechanische horloges te reanimeren wisten we…maar dat je ook deze fikst :cool: :clap: :clap:

1 like

:pray: :pray: :blush:

Het is wel een apart ding, even het uurwerkje eruit halen is niet zo eenvoudig. De wijzerplaat is namelijk een geheel met de kast. De wijzers zitten aan de voorkant van het stuk graniet, en het uurwerk aan de achterkant. Als je het uurwerkje eruit wilt halen moet dus het gelijmde glaasje eraf om de wijzers te kunnen verwijderen…
Ik heb het uurwerkje er dus maar even in laten zitten. :grin:

2 likes

Solid as a rock :smiley: :+1:

3 likes

:smile: :smile: :+1:

1 like

Steengoed :grin:

2 likes

Nieuw project binnen, update volgt

8 likes