Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Mooie reportage Scudo :ok_hand:
De post is dus niet alleen in Belgie een ramp :expressionless:
Ikzelf had nog nooit gehoord van dit wel Speciaal merk Proficiat met je nieuwe aanwinst

1 like

Wat is de afmeting van het glas, en aan de onderkant geslepen?

Ongeveer 31,2 mm. Maar het is niet geslepen. Het is geperst want het is plexiglas en inderdaad zitten de facetten aan de binnenkant

1 like

Ik heb er een met zo’n zelfde soort glas, maar die is helaas 28.5mm.

6 likes

Ik had recent iets soortgelijks met een aankoop uit Spanje. Het pakketje stond volgens de Ebay track and trace al bijna 3 weken op “aankomst/ontvangst in land bestemming”. Via PostNL kon ik het niet tracken.

Ik stuurde de verkoper via Ebay een bericht om te vragen of hij de status wilde opvragen, omdat er geen beweging in leek te zitten. 's Middags ging de bel en werd het pakket alsnog afgeleverd.
Heeft dus gewoon ergens een aantal weken gelegen…

1 like

Inderdaad exact hetzelfde als bij mijn pakketje. Het staat nu nog dat hij bij de post ligt :crazy_face:.
Deze duurde gewoon 3 maanden.

Door de inspirerende posts van @Tonosama én het slechte weer de moed bijeengeraapt om deze leuke Yema Yachtmaster nog eens wat beter te bekijken. Batterij erin, LCD display aarzelend 7777 weergeven en dus een beetje hoop. :sun_with_face::sun_with_face::sun_with_face:
Vervolgens ontdekte ik een ontbrekend kontaktje bij één van de pushers…:thinking: Ach, gezien het gemak waarmee Edgar modules uitneemt en de ervaring dat ze er vaak ook ongewenst al soepel uitvallen gewoon nog eens verder kijken - :grimacing: Helaas blijkt hier het wijzerplaatje dus van de glaskant uit gemonteerd, dus ja hoor wijzertjes eraf. En nog erger - van dat kontaktje bleek zelfs niets te vinden.
Al met al deze reanimatie na wat verder gezucht en gesteun maar weer even opgegeven.
Met natuurlijk de hoop dat er weer snel een positieve post in dit interessante topic voorbij komt :grin:

5 likes

Ja Don soms valt het mee,soms valt het tegen …maar met
Johan Cruijff’s gezegde in gedachten "elk nadeel heb zijn voordeel " :wink:
('n mooie Yema )

1 like

Perfecte aankoop staat ook nog op mijn lijstje :ok_hand:

1 like

Dit horloge was een wrak toen ik hem toegestuurd kreeg. Nieuw plexi glaasje, wijzerplaat beetje gepoets en uurwerk beurtje gehad. Best leuk horloge! Helaas beetje klein op mijn pols.

20 likes

Zijn er ook before foto’s? :wink: Dat is juist interessant.

1 like

In Japan een Seiko Silverwave gekocht. Helaas werkte hij met een nieuwe batterij niet :neutral_face: Met quartz is dat altijd een gok en de gok pakte bij deze niet goed uit. Omdat hij wel in mooie staat was wilde ik er wel wat moeite in stoppen hem weer aan het werk te krijgen.

Ik kon twee dingen doen, het laten repareren bij de horlogemaker of wellicht opzoek naar een donor horloge. Die tweede optie was de snelste en goedkoopste route :sunglasses: En wie weet had een donor alsnog nodig geweest als bepaalde onderdelen defect bleken bij de service. Deze 8229 donor gekocht in Japan die wel liep. Geen slecht horloge maar wel een bekrast glaasje en hij was niet duur.

Uurwerk verwisseld met de blauwe. Werkt weer goed en zat vandaag om de pols.

22 likes

Zal ik moeten opzoeken. Had hem eigenlijk vrij vlot naar de horlogemaker gebracht.

Ik deze al eens elders gepost, maar ik vond het wel een mooie transformatie.

Zo van eBay gekocht.

afbeelding

En na een grondige opknapbeurt weer als nieuw.

28 likes

Altijd leuk vindt ik ,zo zelf iets repareren waar je achteraf lekker kunt van genieten :cool:

2 likes

…Was dus ook riskant :face_with_monocle: :ok_hand:

Toch zeker 34 mm ?

Ik ben ooit ook begonnen met zo’n Chinees namaak ding. Ik heb 'm nog niet weggegooid, maar ik gebruik 'm ook nooit meer. Niet lang daarna ‘the real thing’ van het bekende merk gekocht. Was wel ietsje duurder, maar de prijs viel mee, want tweedehands van Marktplaats. Geweldig ding.
Het hulpstukje is erg handig omdat daarmee keurig een randje van 1mm onder de klauwtjes van het apparaatje blijft uitsteken. In de sponning van de kast zetten, klauwtjes losdraaien en het glaasje zit vast op zijn plek!
Weinig tot geen risico op schade zo.

9 likes

Ziet uit als een mega klauw!:grimacing:

Ik had eerst ook zo’n Chinees ding en het werkte wel als je heel voorzichtig was. Toen zag ik op de rikketik een keer een Bergeon liggen voor een heel zacht prijsje en die heb ik gekocht.
Ik heb de Chinese klauw sindsdien niet meer gebruikt.

2 likes