Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Nou, hier:

En hier:
image
En hier:

Totaal niet functioneel, maar het staat wel leuk!

Edit:
Ohh sorry, ik blaf tegen de verkeerde boom, dat had je verderop in je verhaaltje zelf ook al gesignaleerd.
image

7 likes

Herinner me nu dat ik zelf ook nog zoiets heb: Bimesa - 61 jewels. Opgepimpt AS 1680 uurwerk.

8 likes

Titoni is een leuk merk en die 77 jewels is een grappige bijzonderheid zeg.

Ik heb er ook nog een, die ik een keer moet afmaken. Inderdaad met een Swarovski toevoeging op/in de wijzerplaat. Alleen met wat minder jewels en een handwinder.

14 likes

Ja, ETA 2425

1 like

Vandaag een Pronto voor een collega gedaan, was olie was zo oud dat hij gewoon niet meer liep, fijn om een keer geen brokken te hebben :joy:

Dus geen verhaal, gewoon foto’s:

Vanavond nog even de laatste afregeling en dan kan hij weer terug naar de eigenaar :partying_face:
Ik doe overigens geen reparaties voor derden, maar deze vond ik zo mooi dat ik maar een uitzondering gemaakt heb :innocent:

27 likes

Ik heb ooit een verhaal gehoord dat er ook wel steentjes aan de binnenkant van het deksel geplakt werden. Nooit in het echt gezien, overigens

2 likes

Netjes, mooie waarden!

1 like

Nog veel leuker, bij sommige horloges van een bekend merk…

… plakken ze zelfs steentjes op de buitenkant!

2 likes

Thanks, zeker met de originele veer erin :+1:

1 like

:joy::joy:

1 like

Hoe kreeg je in Godsnaam de pitonschroef eruit?

1 like

Rado, onnavolgbare vormgeving. En nog steeds… :+1:

1 like

Niet :joy:
Gewoon laten zitten en tussen de spiraal door werken.

dan kan je de balanskloof er toch niet afgehaald hebben-)

1 like

Iets te hard met de rodico over de wijzerplaat gegaan? :grimacing:
Verder mooi resultaat :+1:

Grr per ongeluk mn bericht weer verwijderd…

Maar ik haal de kloof met balans eraf, schuif de balans iets aan de kant zodat er ruimte komt tussen de spiraalwindingen. Dan met een 0.5 schroevendraaier de schroeven van de dekplaat losmaken en de dekplaat en regelsleutel verwijderen:

Nu kan de kloof met balans in de wasbenzine en de dekplaat in de Elma bij de rest.

Dan de dekplaat droog terug monteren, dat is namelijk best een priegelwerk en dan een olie druppeltje op het gat van de steen in de kloof leggen en “doorprikken” met een naaldje, dan loopt de olie mooi erin.

5 likes

Dat doe ik met een automatische oliegever. Handig ding!

2 likes

Heb wel huisgehouden ja…
Maar de plaat was al niet best. Ik heb geen tekst weggepoetst, dat was al zo

De 7 is toch echt vager geworden…

Haviksoog, Friso.
Je hebt gelijk :cry:
Maar gelukkig staan er 2 zevens op :joy::joy:

1 like