Nee zo werkt het niet.
Ah grappig dat is dit een doorontwikkeling!
Heb je een foto van de open module?
De 415/410 is de zeldzamere “voorloper” van het uiteindelijke Felsa 690 succesnummer.
Mooie Onsa / Felsa!
Verdient zeker een nieuw glaasje.
Welke maat is het Peter? Misschien heb ik er een liggen? Ik hoor wel.
Bijna twee daagjes later en zonder iets aan te hoeven passen is de timing al wat beter😁. Amplitude verticaal ook weer iets hoger.
Gisteren deze nagekeken. Hij liep NIET.
Ontmanteld, geinpsecteerd , gereinigd, geolied en weer in mekaar gestoken.
FHF 964 werkje. Doe ze ongeveer met m’n ogen dicht tegenwoordig.
LAGONDA.
Mooie blauwe plaat waar ik zo van hou.
DU
DD
DF
Nette waarden en een fantastisch horloge!
Fraaie kast en dan ook nog eens een blauwe dial - en natuurlijk top dat die ook weer loopt
En nu weer keurig in 't gareel. Goed werk! En een gaaf horloge! En dat bandje staat 'm prima.
Mag ook wel crossen naar V&V!
Mooie automobielen ook…
1930 | Lagonda 3 Litre
Rare Saloon, one of Lagonda’s best kept secrets ! € 185.000
Lagonda is een Brits merk van luxe voertuigen dat sinds 1906 bestaat en sinds 1947 in handen is van Aston Martin. Het merk produceerde sinds 1906 niet onafgebroken voertuigen. In de jaren 90 tot 2014 rolden er bijvoorbeeld nauwelijks auto’s van het merk Lagonda van de band.
uit: Geschiedenis van Lagonda : Lagonda Oldtimer kopen - Classic Trader (classic-trader.com)
Vers van de werkbank. Ancre met FE 4601 uurwerk.
Een service gegeven, een nieuw glaasje, een nieuw bandje en de kast en achterdeksel ultrasoon gereinigd.
De mooie wijzerplaat maakt het geheel af.
Gevonden op de rikketik in een grabbelbak.
Mooi!
Mooie kleur wijzerplaat!!
+1!
Mooi ding.
Ik had dat bij de zeldzame F 415.
Ook de veer die het palletje op zijn plek houdt brak.
Gelukkig is het mij gelukt een nieuwe veer hiervoor te buigen.
Door @Serge2 vakkundig en op zeer sympathieke wijze weer tot leven gebracht, ouwe ding van de schootmoeder. Geleerd dat ie nog aardig mooi loopt, heel erg vuil was, en geen wijn lust.
Misschien ben ik horloge en horlogemaker nu wel door elkaar aan’t halen…
Ik heb het nu weer op zn plek, maar deze foto leert me, dat de veer over het palletje moet, ik heb het in de opening geklemd…
Weer een beauty Peter - Van uurwerken kan ik niks zeggen, maar ik zie net als jij regelmatig hele fraaie Ancre horloges die misschien al te vaak blijven liggen terwijl ze qua afwerking / dial best een leuke uitbreiding voor vintage collecties zijn. Mooie redding dus weer
Super gaaf. Ik heb wat spijt……. kreeg gisteren een lot aangeboden met 6 prachtige mechanische horloges. Had direct moeten happen voor de prijs die gevraagd werd. Te lang tijd besteed om uit te zoeken wat voor soort horloges het waren qua uurwerk. En dan op het moment dat je wil toehappen ben je te laat
Zat een soortgelijke in met een prachtige rode wijzerplaat en een met een sunburst bruine wijzerplaat.
Misschien heb ik er nog wel zo eentje liggen
Spijtig dat je er naast greep. Bedenk wel dat te snel toeslaan nogal es tot ontgoocheling kan leiden.