Deze dan ook wel denk ik!!
Heb je een linkje naar dit draadje??
Kan em zo gauw niet vinden!
Dat is: uitgesproken cijferfont, freaken met cijfers
In het Rode deel…
Weer alles los gemaakt, ook die pinnen licht verbogen. Dat gaf geen succes. Maar onder de microscoop toch het probleem gevonden. Gewoon hardnekkig vuil in de stenen, die zich niet zo gemakkelijk verwijderen liet. Maar toevallig had ik wat heel fijne ruimertjes gekocht op de Rikketik… En laat de kleinste maat nou net iets dunner zijn, dan het gaatje. Voorzichtig zuiver gemaakt met het dunne ruimertje en weer alles gemonteerd. Helemaal weg is het niet, een enkele “tik” heb ik nog gezien, maar nu loopt het ruim een uur zonder problemen. En dan te bedenken, dat die ruimertjes eigenlijk een miskoop waren, omdat ik eigenlijk de dikkere wilde kopen. Ben nu blij, dat ik toch die dunnere ruimertjes gekocht heb…
Top dat je het gevonden hebt Oude olie kan soms inderdaad heel hardnekkig zijn; wat ik dan doe is de punt van m’n pennehout in een beetje autopolish dopen en daarmee de steengaten nog eens uitpennen. Wel daarna weer in de schoonmaakmachine, want je wilt niet je tappen in polish laten lopen
Leerzaam heren! Dankjewel!
Tenzij de de tappen ook nog wilt polijsten. Maar daarna inderdaad goed schoonmaken.
Maar vanmorgen liep het nog steeds, dus zeer bemoedigend.
Dat klinkt goed inderdaad. Lek boven water
Dan is het geen lek meer…
Da’s ook de bedoeling
Loopt nog steeds goed. Lek inderdaad boven water, gat gedicht…
Nee toch, juist geopend.
Hey @Dutchspur
Ik probeer je een vraag te stellen over deze update van je… maar helaas ik kan je geen berichtje sturen. Maar zou je mij een berichtje willen sturen. Ik heb een vraag over de kosten.
Het gaat over deze rakker, ooit eens voorzien van een mooi laagje witgoud.
Deze krijgt ook een nieuw tube en een zichtbodem. Heel graag zou ik hem ook opnieuw willen laten wit vergulden door iemand met kennis.
Zon horloge met brandende cijfers kocht ik in 1974 bij een juwelier in de schoolstraat Den Haag. na het zien van een 007 flim. James had er eentje om in de bioscoop ik dacht woowwww. die wil ik ook , voor mij geen succes 400 gulden verder en in de zon zag je niets, was ook na 2 maanden kapot.
Ik hem ondertussen terug van Haveman, en ik buitengewoon tevreden erover, het horloge is binnenkort terug bij me en mask ik wel een NA topic.
Mocht je met Haveman in zee willen gaan, vraag een quote van te voren, zij hebben het meeste werk gedaan dus ook de kast klaargemaakt voor het verchromen ik was €190 kwijt inclusief verzendkosten.
Lijkt veel maar zeker de moeite waard in het geval van mijn Baume et Mercier, of dat voor jouw Citizen ook het geval is kan je zelf het beste bepalen.
Succes
Hier weer een gevalletje ’ moet een nieuwe batterij in"
Tja, je kunt ook aan de kroon draaien.?
Na 1 slagje draaien ging hij meteen lopen. Hij zat ook in een verkeerd doosje… de naam was niet leesbaar…
Ik heb er alleen een nieuw glaasje op gezet en de wijzerplaat gepoetst.
Vóór
En na: ( moet nodig betere bandjes kopen)
Maar Dauphin, welke is dat nou weer? Help!!(@Lexaf)
Op Mikrolisk de keuze uit Perrregaux, Tiffany of Rolex,
Lees ik ook wel is. ‘Nieuwe batterij erin stoppen en hij doet het weer’. Ik vond het wel apart want ik zag incabloc op de plaat staan. Ben maar gaan googlen op incabloc batterijen maar die blijken niet te bestaan… scheen iets met schokbeveiliging te maken te hebben….
Mooi strak horloge wel. Design eind jaren 1950, begin '60 denk ik.
Ik denk niet Rolex… maar je weet nooit.
Misschien Girard Perregaux?
Dat zijn 133 kalibers in de Ranfft database en die ga ik niet allemaal stuk voor stuk openen in de Waybackmachine. GP heeft daarnaast ook veel andere merken van eigen kaliber nummers voorzien, zoals van ETA, Peseux, AS, FEF etc. Dus zoeken is geen doen.
Bas, heb je zelf enig idee welk kaliber het zou kunnen zijn?
Dauphin verwijst inderdaad naar GP, naar Rolex en naar Tiffany, maar geeft behalve het wel erg antieke 1892 bij GP geen registratie jaren van het merk. Tiffany is een Amerikaanse juwelier, die zal het niet zijn, gezien stijl en design van het horloge, maar je weet nooit…
Stalen kast?
Er staat geen 'Swiss made’op de wijzerplaat.
Geen idee… te weinig aanknopingspunten, zeker zonder dat het kalibernummer bekend is.
Ja als er incabloc op staat hoeft er bijna nooit een batterij in. Maar ook aan de vormgeving kun je ziet dat zo’ n horloge van vóór 1970 is…