Wow Bram, ik denk dat wel een keer een afspraakje met je wil maken.
Topresultaat dit!
Dan is het maar goed dat m’n vrouw niet meeleest ben altijd geïnteresseerd in leuke projecten.
Ik heb vandaag een Eterna quartz 263 onder handen gehad. Die liep slechts een seconde en stopte dan. De puls kwam wel, dus heb ik het uurwerkje uit elkaar gehaald, door de Elma gedaan en weer gemonteerd met de juiste smeermiddelen. En nu loopt het weer. Er zit een ETA 955414 uurwerkje in.
Geen heel gecompliceerd uurwerkje, zelfs voor een beginner nog goed te servicen. Ik ben er net iets meer dan een uurtje mee bezig geweest, en ik heb het echt rustig aan gedaan.
vandaag de rado balboa met black goldstone wijzerplaat afgewerkt. Bij aankomst liep ie wel, maar het machientje pikte niets op en de kroon zat muurvast en kon niet bediend worden
alles in de pot
Na de kuismachine de opbouw die begint bij het raderwerk
gevolgd door de voorzijde
Om dan de balans en de automaatmodule te plaatsen
Nu kunnen de wijzerplaat en de wijzers erop en dan kan het geheel de kast in met als laatste de plaatsing van de rotor. Het enige jammere was dat het lume bolletje bij de"9" eraf donderde, gewoon van ouderdom. Ik ga er geen nieuw opzetten want dat gaat qua kleur vloeken met alle andere die wel nog aanwezig zijn en vrij goed nog gehecht zijn aan de plaat. Bij het datumhokje hoort geen te zitten, al bij al een geluk dat ie op de 9 eraf donderde symmetrisch aan de 3 met het datumhokje dat ook geen lume bolletje heeft
Dat geeft dan dit resultaat
hij kwam aan in de bijhorende doos dus daar gaat ie terug in wanneer niet gedragen
En dan zal ie bij zijn broertjes komen te staan
De timing
En het eindresultaat om de pols
Dit vonden we echt een heel erg mooi horloge met de sterrenhemel wijzerplaat, al zie je de sterrenhemel niet erg goed. De black goldstone wijzerplaat is in feite een synthetisch glazen gebakken plaat met koper schilfertjes erin wat een zwart met blinkende stukjes resultaat geeft en doet denken aan een sterrenhemel.
@Plees Hoe bevalt de jouwe? de onze is echt top om de pols, we zijn er erg blij mee.
En nu moeten er eerst weer een 10 tal projecten weggewerkt worden voor er weer een radootje genomen mag worden
!Rado we love Rado!
En weer een Rado gered van een roemloos einde. En weer een mooie serie foto’s van deze redding.
Prachtig gedaan weer. Dat moet zo’n voldoening geven.
Prachtig werk geleverd
Net uitgepakt voor de pakket controle. Op het eerste gezicht ziet het er fantastisch uit. Loopt ook gelijk. Heb hem nog niet op de timegrapher gelegd om naar de loopstaat te kijken. Ben er wel achter gekomen dat mijn Zodiac Astrographics ontbreken in de zending
Melding van gemaakt en nu afwachten
elk horloge dat terug mooi lopend gekregen wordt geeft voldoening, al moet ik wel toegeven dat dat met de jaren en nu tegen het einde aan anders is geworden. waar 10 jaar geleden we het van de daken geschreeuwd zouden hebben bij wijze van spreken, is dat nu niet meer.
Zeg ik ben je pakketje aan het inpakken, 299 heb ik er bij gestoken en 302 want ik heb geen 301 liggen. Stel de 300 is te klein, dan is vanzelfsprekende de 299 ook te klein en stel de 302 is te groot, ga er dan ff met een schuurpapiertjes over en dan tegen de molen dan past het wss wel. zo los ik het meestal op als het over 1 a 2 hondersten gaat. Wel niet te fel schuren want 1/2 hondersten is echt minimaal en de molen neemt ook nog wat weg bij glad zetten.
We zijn nogal traag de laatste tijd, dus vandaag gaat het ingepakt raken en dan zal het morgen de post op gaan
oei das niet zo leuk. dat hebben wij gelukkig nog niet meegemaakt.
We vinden het in elk geval een super leuk horloge en we kijken uit naar zijn broertje met rode goldstone wijzerplaat, die zijn spikkeltjes zijn meer zichtbaar, we denken dat die ons nog net iets meer gaat bevallen. ja hoor we waren al gaan zoeken naar een zwarte met meer spikkeltjes, maar het is genoeg, we hebben genoeg, we doen het er mee
Tiens, ik dacht “dat kan ik wel opsturen zeker”, maar ook geen 301 hier in “gewone” glazen. Veel 300 en 302 maar ertussen niet. Wel met spanring. Moest dat nuttig zijn, laat maar weten, ik heb er met chromé en vergulden ring.
Ik heb er nog wel een aantal… maar misschien een keer een workshop organiseren? Dan kunnen we het voortaan zelf en heeft jouw echtgenote ook rust.
Mooi opgeknapt weer. Maar heb je nog geen tabak van die eta’tjes? Als ik te veel van dezelfde uurwerken achter elkaar zie wil ik wel weer eens wat anders op m’n bordje
Ik kan je wel wat obscure rommel opsturen als je daar zin in hebt
Nou, ik put wel even uit eigen voorraad. Genoeg verschillende uurwerken te kiezen
Jij bent ook wel hard voor jezelf. Eerst weer tien projectjes voordat je de volgende Rado mag doen. Dat zou mij nooit lukken.
Mooie Rado weer.
Als basisschoolmeester geef ik al genoeg les. De hobby hou ik lekker in m’n bubbel.
Vandaag de Fe 3612 die na een 2de onderdelen zending van @TKH ook weer functioneel is. Chroom nog extra gepolijst.
Ik zie alleen een 3 ……
Ja omdat die van Bas een 3611 is. De 3612 heeft dag en datum.
Ja klopt! Ik ga geen 20 dagen doordraaien met zo’ n oudje zonder snelverzet …