Mooie hoor! Ik wil ook nog een keer een wekkertje. Kwam een tijd terug een leuke poljot tegen op chrono. Toch laten gaan toen. Soms is het keuzes maken helaas
Die Poljot wekkertjes zie je veel. Ik heb er één op de Rikketik gekocht voor drie tientjes. Ze doen het meestal prima…
Cousins verkoopt ze volgens mij.
Iets van hagedissenleer zou er echt top bij staan imo.
Dat zou zeker heel mooi zijn, maar probeer maar eens een bandje te vinden in dat materiaal en die maat (14mm?) voor een horloge met een vaste verbinding tussen de lugs. Misschien een zgn. ‘open end’ bandje dat je zelf kan dichtlijmen, maar die vind niet gauw, misschien als N.O.S op een beurs of op eBay of zo, maar dan zijn ze vaak verdroogd en dan gaan ze heel snel stuk.
@VmaxNL
Ik heb wel heel mooi zwart glanzend struisvogelpoot leer met een reptielenleer achtige uitstraling. Daarvan zou ik wel een passend bandje voor je kunnen maken. Als je geïnteresseerd bent hoor ik het wel.
Bij mij is het zwart op, alleen nog grijs en blauw, maar inderdaad, dat zou ook mooi zijn, vooral als je het zo snijdt dat je m.n. die kleine “schubben” gebruikt.
De suggestie voor struisvogelleer is niet eens zo heel slecht. Zelf heb ik nog een stuk grijs en ook oranje liggen. Van die laatste kon ik nog wel eens bekijken, of die kleur ook zou staan. Wilde er alleen niet meteen aan beginnen, was beter om op een stuk oud leer te oefenen…
Vandaag weer eens een zakhorloge gedaan, deze lag al erg lang in de projectenbak:
Ook nog het originele glas vervangen door plexi omdat er wat chipjes inzaten de de secondewijzer af en toe het glas raakte.
Nu ligt hij even in te lopen:
En daarna ga ik hem aan mn bureaulamp ophangen, altijd leuk om naar te kijken:
Zou graag deze jongen aan de praat krijgen, helaas is de spiraal niet meer in een goede staat ,is een manier om deze te “fatsoenlijk” te maken?
Het mechanisme werkt maar moet worden gereinigd.
Wat een leuk zakhorloge. Het doet redelijk modern aan… begin jaren '60 denk ik? Het uurwerk doet ook moderner aan dat je meestal in zakhorloges ziet en Ranfft geeft daar antwoord op: het AS1188 uurwerk is gemaakt vanaf begin jaren '50.
Groeten van zijn kleine neefje:
Ha Lex! Gezien het ontbreken van de schokbeveiliging en het hebben van een mineraalglas zou ik eerder jaren 50 verwachten dan 60, maar leuk is hij wel
Oei, die ziet er beroerd uit. Ik heb begrepen dat @basvg zich heeft bekwaamd in het weer fatsoeneren (plooien…) van balansveertjes.
Helemaal goed. Dat komt nog meer overeen met de productieperiode van het kaliber zoals Ranftt dat aangeeft. De wijzerplaat zier er ‘moderner’ uit, maar ook wel heel klassiek, bijna militair.
Nou dan kan Bas zn lol op! Met een beetje goede wil is hij mogelijk te redden, maar het zal wat uurtjes kosten…
Het is AstEr,
Niet Astor…
Kan ik wel proberen. Stuur maar op Pierre. Desnoods een nieuwe spiraal…
Ik stuur je een PB Bas
Bas! Wil je voortaan wel je wijzers even goed zetten als je een foto maakt?
Zo raakt mijn speurneus helemaal in de war!
Oh-ohhh… en nou moet ik weer gaan uitpluizen wat de relatie was tussen Louis Müller en Nicolet…
Sorry!
Ik weet alleen nog dat er een Forumlid een dochtertje kreeg en die Aster noemde…