Fantastisch dat je hem zo weer hebt gered Pierre, en nog een heel leuk model ook
Het originele Citizen Crystron doosje waar ik het in verstuurd heb tegen vervoer beschadiging, daar zat een ongebruikt jaren 70 paneeltje in trouwens.
Als je een werkende hebt met kapot scherm van dit type dan zeg je het maar…
Hoop dat jullie de oude duikertjes niet beu worden (ik niet alleszins )
pakketje pret voor 31 EUR excl. verz
Was smerig (wat je onder die duikbezels tegenkomt ) en uurwerk was
- geen leven in te krijgen
gelukkig bleek enkel de veer gebroken in de ton te zitten, verder alles ok. Is een FE 4611 en deze keer slipte de rotor niet door wat je wel eens kan voorhebben met die FE binnenwerkjes
Een beurtje later loopt hij terug mooi.
de indices op 6, 9 en 12 zijn heel leuk
lekker scherpe kast
en uiteraard vandaag om de pols
op naar de volgende
Netjes gedaan hoor. Oude duikertjes zijn altijd leuk.
Mocht je deze verkopen
Leuk ding
Het loopt niet altijd zoals je zou willen, maar daar leer je van bij.
Deze post is niet voor gevoelige zielen.
Bij een lotje met een Longines zat als bonus een 38 mm oversize handopwinder uit de jaren '50 Duward 21 rubies Super shock resist
zie n°2 - de advertentie is uit 1954
Het uurwerk was om van te smullen: een joekel van een 14 lignes Unitas 600
Een nieuwe veer en een onderhoudje later loopt die heel mooi
De wijzerplaat daarentegen was een vies vlekkerig mosterdgeel geworden - gecraqueleerde vernis. Ondraagbaar imo
Eigelijk heb ik lang getwijfeld het uurwerk niet gewoon bij de reserveonderdelen te leggen.
100 mensen zeggen afblijven van die plaat en dan lees je 1 post waarbij iemand een JLC plaat door ze te deppen met een sopje van warm water en een druppeltje dreft, terug mooi heeft gekregen zonder één verloren letter tekst.
Je kan al raden wat er met die van mij is voorgevallen
Maar ik draag hem vandaag toch
Als iemand een plaat heeft (33,5 mm) voor een Unitas 600, stuur mij dan een berichtje
Na een tijdje toch weer een kleine bijdrage.
Van deze:
Naar deze:
Pontiac gesigneerd Tissot 2451 uurwerk. Compleet geserviced en ook de band in de ultrasoon en een mattering gegeven op de sluiting.
Originele kroon en glaasje… minuutwijzer had een serieuze kreukel, weer gebogen (dit is het beste tot nu toe) en lume die miste gevuld met witte verf.
Lumepoeder staat nog op de wishlist… en witte nagellak draagt “misses” niet.
Wat vinden jullie: top of flop?
Zeker leuk! Dat is een understatement! Echt prachtig! Ik zag hem ook op Marktplaats maar durfde er niet aan… Weer genieten!
Topperdetop!
Vandaag kleine klus voor @smsb afgemaakt .
15 mm
Het hele uurwerk past makkelijk in de band van mijn Submariner.
Vandaag mijn Pronto Thinline terug gekregen na service door @Tokes .
Loopt weer perfect. Nu nog een leuk bandje er voor scoren.
Een tijdje geleden een lotje gekocht, waar deze quartz bij zat. Een BWC (British Watch Compagny) military III. Werkte helaas niet.
Nu bleek dat het schroefdraad van de kroon kapot was, de stem was te kort en het wijzerverzetsysteem werkte niet.
Het leek of er een druppel soldeer in het schroefdraad van de kroon was gedaan, om de lengte van de stem te compenseren. Daardoor was het kleine beetje schroefdraad wat overbleef kapot gegaan bij het vastdraaien.
Voor het wijzersysteem heb ik een donor uurwerkje gebruikt en het uurwerkje geserviced. Verder een nieuwe stem, kroon en batterij geplaatst en het horloge loopt weer zoals het hoort.
Dat ziet er weer heel netjes uit! Nice.
Lekker spul …en een mooi verslag
Fraaie quartz, en top dat je hem hebt kunnen redden
Mooi harry!!!