Testdrive, vandaag!
Alweer een juweeltje. Mooi hoor, opeens leeft zo’n oud wrakje weer.
Plaatje hoor
Mooi geworden, enjoy!
En ik weer wat geleerd - dacht altijd dat 100 bij de caseback code op een 1000 serie caliber duidde, maar dat hoeft niet dus
Mooi hoor!
Wow, kun je mij uitleggen wat die code dan precies betekent?
Ik heb even gegoocheld, maar werd er geen wijs uit
Moet jou lukken Clim
Super interessant, en als ik het goed lees dan klopt de caseback bij mij niet met de kast en het uurwerk.
MTS
M= brass met 20 micron
T = rotating bezel.
Of lees ik het niet correct.
Terwijl ik op internet meerdere gelijkwaardige zie.
Een projectje, een elektromechanische Seiko Elnix uit augustus 1974. Het ding heeft een zwaar leven gehad.
Voor:
Gisteren het uurwerk - Seiko 0703a “Elnix” - onder handen genomen.
Dat is hersteld (vuil, 1 rad was kapot, ik had uit een donor dat liggen) en loopt nu +7 spd.
De dagschijf was trouwens bij de zondag heftig verkleurd, oorspronkelijk was dat rood, maar nu roze.
Gelukkig had ik nog een veel betere liggen, dus die gemonteerd.
Van:
Naar (bagger kwaliteit gif…):
Vandaag kast en band gereinigd en wat opgewerkt. Er had op sommige plekken iets van zuur oid ingewerkt.
Toch een redelijk resultaat bereikt:
!20230312_140044|375x500
Ik heb nog wel een glaasje nodig. Gefacetteerd glas vind ik maar niks, dus ik ga eens zien of er iets van 30mm dia, 2 mm dik, grote bevel saffier te vinden is.
Mooi werk!
Als saffier niet te krijgen is, dan een Sternkreuz XMF300863 gebruiken, heb ik ook gedaan bij mijn King Seiko’s. Die hebben ook 30mm glas…
Wat een resultaat en die band is - ook met littekens - fantastisch toch
Binnenkort ga ik er 1 van jou onder handen nemen
Spannend -
Alleen de enicar blijkt toch af en toe stil te staan, wat een Mercedes minder vaak doet
De opwindveer lijkt te blokkeren, dus ik mag weer op onderzoek uit.
Ik zou de tandjes rondom de veerton van de Enicar even goed inspecren. Bij af en toe onverwacht stil staan kan dat heel goed de oorzaak zijn.
Ga ik doen, thanks