Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Testdrive, vandaag!

35 likes

Alweer een juweeltje. Mooi hoor, opeens leeft zo’n oud wrakje weer.

1 like

Plaatje hoor :ok_hand:

1 like

Mooi geworden, enjoy!
En ik weer wat geleerd - dacht altijd dat 100 bij de caseback code op een 1000 serie caliber duidde, maar dat hoeft niet dus :male_detective:

6 likes

Mooi hoor!

1 like

Wow, kun je mij uitleggen wat die code dan precies betekent?
Ik heb even gegoocheld, maar werd er geen wijs uit

Moet jou lukken Clim :male_detective:

1 like

Super interessant, en als ik het goed lees dan klopt de caseback bij mij niet met de kast en het uurwerk.
MTS
M= brass met 20 micron
T = rotating bezel.

Of lees ik het niet correct.:thinking:
Terwijl ik op internet meerdere gelijkwaardige zie.

Een projectje, een elektromechanische Seiko Elnix uit augustus 1974. Het ding heeft een zwaar leven gehad.

Voor:

Gisteren het uurwerk - Seiko 0703a “Elnix” - onder handen genomen.
Dat is hersteld (vuil, 1 rad was kapot, ik had uit een donor dat liggen) en loopt nu +7 spd.

De dagschijf was trouwens bij de zondag heftig verkleurd, oorspronkelijk was dat rood, maar nu roze.
Gelukkig had ik nog een veel betere liggen, dus die gemonteerd.

Van:

Naar (bagger kwaliteit gif…):
ezgif-2-8f6a2afcb6

Vandaag kast en band gereinigd en wat opgewerkt. Er had op sommige plekken iets van zuur oid ingewerkt.

Toch een redelijk resultaat bereikt:

!
20230312_140044|375x500

Ik heb nog wel een glaasje nodig. Gefacetteerd glas vind ik maar niks, dus ik ga eens zien of er iets van 30mm dia, 2 mm dik, grote bevel saffier te vinden is.

25 likes

Mooi werk!

1 like

Als saffier niet te krijgen is, dan een Sternkreuz XMF300863 gebruiken, heb ik ook gedaan bij mijn King Seiko’s. Die hebben ook 30mm glas…

2 likes

Die heb ik er toevallig vandaag ook bij mijn KS ingezet :+1:

10 likes

Voor @VanAbtsweghe

20 likes

Wat een resultaat :+1:t2: en die band is - ook met littekens - fantastisch toch :nerd_face:

1 like

Binnenkort ga ik er 1 van jou onder handen nemen :wink:

1 like

Spannend - :crossed_fingers:

1 like

Die test met een Mercedes kan ook - ziet er aardig hetzelfde uit qua dial. De-sign of the times :sunglasses:

13 likes

Alleen de enicar blijkt toch af en toe stil te staan, wat een Mercedes minder vaak doet
De opwindveer lijkt te blokkeren, dus ik mag weer op onderzoek uit.

2 likes

Ik zou de tandjes rondom de veerton van de Enicar even goed inspecren. Bij af en toe onverwacht stil staan kan dat heel goed de oorzaak zijn.

5 likes

Ga ik doen, thanks