Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

die is heel mooi geworden, knaller van een Certina

1 like

Dit is echt zo’n compleet anders schaalniveau.
Chapeau, goed gedaan

2 likes

Hij word inderdaad steeds mooier! Echt een super vet horloge :smiley:

Die is wel héél klein of jouw hand is wel erg groot!?

1 like

Ja ik dacht dat “doe ik wel even” maar het is best een concentratieklusje gebleken :sweat_smile:
Bedankt voor het compliment!

4 likes

Ieniemienie dingetje!

8 likes

Knap hoor!

1 like

Heerlijk!!! Jammer (of gelukkig) genoeg hebben mechanische dameshorloges niet zo’n aantrekkingskracht op het forum, maar ik heb dit weekend ook een uurwerkje van mevrouw Serge2 een servicebeurt gegeven.

Als de radertreinbrug op z’n plekkie klikt en de radertrein(tje) zoemt lekker rond, anker is niet veel kleiner als een herenuurwerk, en dat balansje gaat heen en weer, is dat echt eer van je (priegel)werk…

3 likes

iemand enig idee hoe ik een pulsar chronograaf weer aan de praat krijg, heb hem al schoongemaakt en de batterij vervangen maar geen gehoor. denk zelf dat er iets in het uurwerk stuk is…

Plaatjes geven ons een beeld van/over de toestand van je Pulsar het model arc…

Helemaal waar! Heb nog 2 mini’s liggen van mevrouw TKH die eigenlijk wel een service kunnen gebruiken:

Vooral die Pontiac is echt klein:

13 likes

Hele mooie horloges! Servicen doe je zelf toch?
Leuk om te priegelen. Moet er nog wel een kleine uurwerkhouder voor aanschaffen, nu nog te klein voor m’n huidige…

2 likes

Ja ik ben eind januari begonnen met de eerste poging om zelf te servicen, heb er ondertussen de ik 10-12 door de handen gehad, gelukkig allen met een goed eindresultaat :innocent:

Heb nog veel te leren maar hou wel van een uitdaging, zal eens kijken of ík volgende week aan de mini Pontiac toekom.

3 likes

Ik heb een setje uurwerkhouders (2 stuks) van Ali, geen top spul, maar goed genoeg voor mij… van groot tot klein:

5 likes

Uurwerkhouders zou ik toch echt van Bergeon adviseren. Ik ben ook met allemaal Chinees gereedschap begonnen maar er zijn maar weinig dingen die ik zo hard vervloekt heb als die uurwerkhouders. Te vaak een uurwerk van tafel moeten rapen omdat hij weer uit de klem schoot bij het vastzetten of lossen van een schroef :face_with_raised_eyebrow:
Heb die Chinese dingen nog wel liggen maar die gebruik ik echt alleen nog om even een uurwerk op te parkeren, niet meer op op te werken.

5 likes

Dat geloof ik helemaal! Maar als beginner probeer je de financiële impact zo laag mogelijk te houden, je moet immers veel spullen kopen en weet niet of het überhaupt lukt en of je het leuk vindt…
Stukje bij beetje zal ik wat spullen gaan vervangen door kwaliteitsspul.

Dit was het eerste voorbeeld van chinese troep waar je niks mee kan:

7 likes

Klopt helemaal. Je koopt je helemaal bont en blauw in het begin; daarom ben ik ook met Chinees begonnen. Sommige dingen gebruik ik nog steeds. M’n favoriete stalen pincet is Chinees, de wijzeropzetter, een aantal kastopeners; prima mee te werken. Maar die uurwerkhouders waren echt m’n grootste ergernis, die heb ik als eerste vervangen. Zelfs nog eerder dan de schroevendraaiers :sweat_smile:

Die glasklem is inderdaad ook onbruikbaar. Maar omdat ik het sowieso een beetje ondingen vind heb ik ook geen vervanger gekocht. Genoeg andere methoden om een glas te demonteren :innocent:

4 likes

Ik heb een aantal frontloaders met spanring, zou die grijpert toch niet willen missen :sunglasses:

2 likes

Gewoon perslucht :sunglasses:

1 like

Ja dat is leuk als je een gesplitste opwindas hebt, maar een aantal van mijn Seiko’s en Tissots hebben dat niet…

1 like