Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Kijk maar Lex…
Is niet meer moeders mooiste…
Je mag hem hebben hoor, maar hij moet eerst nog een keer door de Elma…

1 like

7 likes

Zoek al ff een bullseye maar in de meeste zit radium en om dat nu gaan te servicen daar waag ik me niet aan!

1 like

Ja inderdaad. Dat komt wel overeen met dat tijdperk.
Ik heb heel voorzichtig de Radium lumen uit de wijzers gehaald.

Wow, wat leuk, ik stuur je nog wel een PB.

Nooit zo over nagedacht maar het lijkt in mijn horlogedoos mee te vallen :grinning:, ok misschien één of twee ?

15 likes

Horloge Man cave bedoel je… Wat een collectie Don :slight_smile:

1 like

Allemaal in de roos! Bullseye! Fraaie collectie!
Bij die Suvex zie je dat de wijzers al lang verkeerd staan. Ze zijn ingebrand op de plaat. Straf spul dat Radium!

1 like

Volgens mij is dat “sunburst”. Middelste gedeelte van de plaat is cirkelvormig geslepen :wink:

Vanmiddag deze Lycke weer kunnen opknappen. Wat een prachtige patina plaat! :smiley:

24 likes

Mooi geworden! Wat voor caliber zit erin?

1 like

Dat is geen “lijk” meer :rofl:

1 like

Thanks! ETA 2409 zit onder de kap!

1 like

:laughing::laughing:

Deze oude Eterna. Van de vader van mijn buurman geweest. Hij droeg hem vroeger zelf. Maar ging regelmatig stuk. Ik dacht dat is een handopwinder…maar een bleek een automaat. Wat los in de kast lag. Rotor, 2 schijfjes en uiteindelijk wel de 7 lager kogeltjes. Mijn idee was meteen Totalloss.

Maar ik keek naar de bevestiging van de rotor en besefte toen hoe het hoorde. Messing schijfje met veer spanning bij de 7 nokjes. Rotor op de plek. Schijfje er in. Kogeltjes er in met de pincet die ietsje magnetisch bleek. Wat perfect was voor die mini kogeltjes. Net genoeg om ze er in te hangen. Schijf er op en met 2 schroeven draaiers weer aangedraaid.

Potver het werkt in 1 keer. Heerlijke overwinning op me zelf. :sweat_smile:

20 likes

Dan willen we ook de voorkant zien hè :grimacing:

1 like

Understatement!! :star_struck::star_struck:

1 like

Dom he. Ik heb ook geen foto van de ravage gemaakt.

2 likes

Hahaha ach laten we het enthousiast noemen, ik vergeet ook altijd foto’s te maken…

1 like

Pracht horloges, de vintage Eterna’s. Idd benieuwd naar de voorkant.

1 like