Het is een OSCO 1060.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&Osco_1060
Het is een OSCO 1060.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&Osco_1060
Bedankt! En al meteen een seconderad gevonden. En net ook het probleem van het stoppen opgelost, dat was een probleem met de tirette, die blokkeerde. Dat was een gemakkelijke fix.
Ik heb niets met romijnse cijfers, maar mijn hemel, wat is dit mooi geworden .
Nu wel meer succes. Ik had het geluk, ,dat ik een donoruurwerkje kon vinden, was vandaag al binnen (ze kunnen het toch wel bij de post…). Gelijk het seconderad eruit gepeuterd, gereinigd en overgezet in het nieuwe uurwerkje. Nu doet alles het weer, zoals het hoort.
Dus deze Velona Aquatic is ook weer gered.
Op naar het volgende project. In dit geval een penankertje. En daarbij heb ik de hulp nodig om dit te identificeren. Ik had het al geprobeerd op Ranfft, maar vergeefs. Het mag duidelijk zijn, het onderstaande uurwerkje is niet meer te redden. Dus ik moet een nieuwe hebben. Niet dat ik zo’n fan ben om deze uurwerkjes te services, maar om het horloge weer functioneel te krijgen. Het hoeft niet goed te lopen, als het maar loopt!
Ik vind het horloge leuk genoeg om er iets aan werk in te steken, alleen heeft de vorige eigenaar gedacht, dat het ook echt een duikhorloge was… Het resultaat is goed zichtbaar!
Volgens mij een Parrenin 1640, 2640 of 3640.
Zien er allemaal hetzelfde uit maar de grootte verschilt.
Ze zijn er ook met jewels.
Poeh!
Weet je het zeker?
Ik heb nooit een frankenwatch gebouwd, maar
kan er in dit geval niet iets geheel anders in met dezelfde diameter en dikte?
Wel even kijken of de wijzers dan passen…
Ik zou het niet kunnen laten te proberen.
Staan er wel een aantal op ebay. Zelfs NOS als je goed zoekt.
Het is in ieder geval geen Parrenin 1640, 2640 of 3640, omdat het een date versie is. Dan zou het een 1641D moeten zijn. of iets iin die trant/
Ik zou het wel willen proberen, als de onderdelen niet van roest uit elkaar vallen…
Inmiddels al een donoruurwerkje gevonden en gekocht. Duurder dan het horloge gekost heeft, maar goed…
Dus dat uurwerkje ga ik (proberen) te servicen. Met nadruk op proberen
Toch wel uit dezelfde familie.
Ik probeerde je alleen te helpen.
Was ook zeker gewaardeerd, het gaf me een richting om te zoeken. Waarvoor dank!
Mijn eerste Penanker.
Had bij een leuk partijtje op vinted (zitten leuke horloges tussen) 2 oorspronkelijk identieke horloges, maar in duidelijke verschillende toestand.
Jaren 70 fashion horloge “AVON cosmetics” bestaat nog steeds en ook horloges van het type ieuw!!!
Dit design is erg in mijn straatje.
Terug naar het uurwerk. Een penanker dus. Een Cattin C66 CLD 17 jewels maar technisch een 15 jewels.
Het wrak was flink aangetast.
Het andere uurwerk had een gebroken veer en bij schoonmaak en inspectie een gebroken jewel op de brug.
De veer en brug van het wrak kunnen overzetten. Glaasje gepolijst.
En nu een leuk horloge voor in de roulatie.
Ook een goede kandidaat om te experimenteren met zelf vernikkelen.
En ben aan het zoeken naar een manier om projecten leuk te filmen in een voor/na montage. Dus eerste poging maar even delen.
Ook hier weer NA:
Van een oudere dame gekocht. 1957 Pontiac automaat!
Eta binnenwerk.
Met de inscriptie: je tante…
Mooi vind ik dat!
Tante was er al 70 jaar niet meer!
Die doorleefde kast heeft wel wat!
Altijd in de garage gestaan zeker!
On topic: mooie vondst Bas!
Hoi @Bram27 het is toch gelukt met de Cattin zie ik.
Ze zijn niet zo moeilijk hè.
Even priegelen met het ankertje maar dat is het dan ook.
En mooi dat het veertje voor de datejumper achteraf er in geschoven kan worden.
Ja dat was makkelijker dan menig ander veertje.
Hij loopt de hele dag goed op een moment na dat die opeens wat minuten voor liep… heb wel voor die periode bij een grote geluidsbox gestaan…
Even in de gaten houden.