Toon je “weer levend gemaakte” horloges

Chapeau!
Extra leuk omdat 't een Prisma is!

koopt nederlandsche waar

5 likes

Oei… Vandaag nog een Prisma duikertje laten liggen. Mea culpa…:innocent:

2 likes

Een van mijn favoriete designs, de klassieke Jacob Jensen.


Levend was die al, maar na avonden lang schuren en polijsten krijg ik weer de tijd mee.

9 likes

Zij heeft stijl :wink:
…en je vingers ?:confounded:

1 like

Och, Pierre - op deze manier bied ik ook de Kinetic op rechts wat meer spanning, en daarnaast maak ik mezelf wijs dat het therapeutisch is voor de arthritische vingertjes :nerd_face:

1 like

Even een korte recap:

Zo binnen gekregen/over genomen:

Het beeldmateriaal voor het ophalen:

Het beeldmateriaal ná het ophalen:


Hier op de foto voorzien van een blauwe Zuludiver canvas strap.

Conclusie:

Wat een waanzinnige vakman is Gerrit! :ok_hand:

3 likes

Halve lockdown hier én regendag eens kijken of ik een “zakje” Kelton stukken weer levend krijg :upside_down_face:

10 likes

Laatst heb ik me een Swiss Emperor overgenomen van @Jurgen. Dat was defect, maar ik vond het wel een leuk ding, en wou het wel eens een gooi geven om het te fixen. Nu was er over dit horloge niet heel erg veel informatie te vinden, maar ik heb wel uitgevonden, welk uurwerk het was. Het is een BFG 582, en daar was de click-spring part 434 van kapot.
Natuurlijk nergens te krijgen, tot ik vandaag op Ebay keek en voor de lol eens het partnumber invoerde. Wat denk je? Zelfs 2 stuks! Dus die gelijk besteld, en dan kan ik dus binnenkort weer genieten van een leuk horloge. De spring zelf vervangen is niet zo heel moeilijk, ik had hem al zelf eens eruit gehaald om te kijken of ik het defect kon vinden. Daar hoefde ik maar 1 schroefje van los te maken, dus dat was een mazzeltje…
Alleen zijn de onderdelen nu duurder als het horloge zelf, maar dat kan me niet interesseren…


Another watch saved from the bin…

Edit:

Dit was er kapot (foto van het onbeschadigde onderdeel):
BFG 582 part 434

10 likes

En nog een leuke Highbeat ook. Goed gedaan jochie!
:+1:

2 likes

Tja, wat is high-beat? Volgens de specificaties zou dat 21600 A/h moeten zijn…
Maar toch trots op mezelf. Misschien toch eens voor zo’n cursus gaan…

1 like

Dan zijn ze op die wijzerplaat toch een beetje optimistisch. Een High Beat uurwerk loopt op minstens 28800 bewegingen (tikken) per uur en liefst (Seiko Hi-Beat) op 36000.
Kijk even hier:
[High-beat - Watch Wiki: The Best Watches and Watch Brands (watch-wiki.net)]
https://www.watch-wiki.net/index.php?title=High-beat

Neem eens contact op met @Vinwat, of en wanneer hij weer van plan is om een clinic te geven.

3 likes

Wat en simpele clinic allemaal kan doen.

4 likes

Wel, als we alle virus varianten hebben gehad, zal ik eens heel diep nadenken.

6 likes

Voor de kleinzoon van een Amsterdamse brandweer duiker.

Voor:

Na:
image

26 likes

Mooie klus en resultaat - Jammer van de oude bracelet :thinking:

1 like

Vet!!

Voor:

En na:

Was een klusje, maar ben blij met het resultaat.

40 likes

Dat deed je toch wel vaker? Anders had je nooit zoveel kennis en zo’n mooie collectie gehad! :smile:

Mag gezien worden - zo willen we hem allemaal wel hebben :hugs:

2 likes

Dit was ook wel een graaltje voor mij, en een enorme gok om die zo kapot te kopen.

1 like