Toon je “weer levend gemaakte” horloges

Mijn horlogemaker is een tovenaar die heeft dit gefixt :sunglasses:

3 likes

Mooi, ik heb het deze kerst zelf mogen doen.
Doodeng! :joy::joy:

Maar hij doet het wel weer, is gelukt.

4 likes

Lijkt mij behoorlijk aan de prijs! Zou als ik jou was op zoek gaan naar een horlogemaker en niet naar een juwelier gaan. Afhankelijk van wat er allemaal moet gebeuren zou een servicebeurt ook zeker onder de €100 moeten kunnen. Was zelf voor een vintage Remova € 75 kwijt inclusief vervanging van het acryl glas.

Oke dan ga ik even verder zoeken!
Bedankt voor je antwoord.
Wel veel verschil dan tussen 75 en vanaf 180

Wow, ik was laatst €55 kwijt alleen voor het vervangen van een acrylglaasje :scream:

Misschien hier even tussen zoeken?

Mocht je in het oosten van het land wonen dan kan ik Tiks Deventer aanbevelen.

2 likes

Het ene ronde glaasje is het andere niet: uit eigen (oer)oude voorraad of speciaal bestellen; glaasje van horlogemerk zelf al of niet met mini logo; uit courante voorraad of zeldzaam niet meer leverbaar qua hoogte icm curve; een datum loepje binnen dan wel buitenop of loepje met een speciale vorm. Kan allemaal tientallen euro’s verschil maken Sandy :sunglasses:

3 likes

Dat weet ik. In dit geval was het niet het meest bijzondere glaasje, de service is in elk geval goed.

De ene service is ook de andere niet. Er zit verschil tussen een service van €75 inclusief glas en een service van €180. Al is het maar dat de een het uit liefde doet en de ander als beroep.

Heb vorig jaar een Seiko en een Citizen gekocht - beide oudjes liepen niet goed - waarvan beiden volgens mijn horlogemaker door een fout type nieuw (te diep) glaasje met verbogen dials te kampen hadden.
Maar ja… liefde & geen kennis van zaken komt nog wel eens voor - ook bij pro’s trouwens :innocent:.
Uit liefde dezelfde prijzen hanteren als pro’s ook helaas…:zipper_mouth_face:

2 likes

Update!

Loopt weer als een trein

Before

After

27 likes

10/10 :ok_hand:

1 like

Prachtig horloge félicitations :yum::+1:

1 like

Acryl glaasje gepolijst, nieuw buffel leren bandje erop… opgepoetst en een kroon erop laten zetten

Nu alleen nog een keer een beurtje laten geven.

9 likes

Big bang met zwembad schade

Update volgt :smiley:

3 likes

Klatser. Niet heel vintage alleen :stuck_out_tongue:

1 like

Fixed it for ya. Ben wel benieuwd naar het resultaat hoor, zonder grappen.

1 like

Even niet gedacht dat dit alleen vintage was :rofl:

3 likes

:fire:

1 like

Tsja smaken verschillen uiteraard maar vind iets origineels nog altijd beter als een hommage waarbij het design 99% word gejat

Achja ieder zijn smaak

3 likes

Laat maar komen je weer levend gemaakt resultaat

1 like