Toon je “weer levend gemaakte” horloges

De nieuwe patiënt, is er iemand die een tip heeft of suggestie wie er het uurwerk van deze bullhead kan servicen?

6 likes

…Heeft zeker een Polywatchbeurtje nodig :cool: ding

1 like

Is mineraal glas :wink:

2 likes

…oeps dan maar een nieuw venstertje :sweat_smile:

Verweerde chrome kast een beetje toonbaar gemaakt, en een passend vintage bandje gemonteerd :yum:

12 likes

Prachtige old timer don … je verzameling groeit :wink:

Dank je Pierre :grimacing: deze Olma was echt te zielig om te laten liggen. Maar er moet juist strenger uitgedund worden…

1 like

:sweat_smile: :sweat_smile: zoals de Processie van Echternach drie kopen en twee wegdoen :thinking:

1 like

Deze heeft nog veel aandacht nodig :confounded:


ETA 930

9 likes

Deze is (nog) niet tot leven gewekt, maar daar hoop ik binnenkort verandering in te kunnen brengen, want ik heb een compleet uurwerk je kunnen scoren voor een oude Seiko Super Chronometer met Seikosha Three uurwerk. Nu alleen hopen, dat die het ook een beetje doet. Het is niet direct een horloge, dat ik zal dragen, voelt wat klein aan net 31mm om mijn brede knuisten…


Zoals je ziet, is er nog wel iets aan werk aan. Maar nu heb ik reserveonderdelen in de vorm van nog precies hetzelfde klokje. Alleen durf ik nog niet echt mezelf te wagen aan de techniek van dit uurwerk, dat vrijwel zeker onderhoud nodig heeft. Iemand interesse in een uitdaging?

11 likes

Wow een prachtige ouwe Seiko :yum:veelbelovend…enne ik hoop dát je hem in orde krijgt

mooie doorleefde, vintage, klassieker !

1 like

De twee nieuwe patiënten

Update volgt

8 likes

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/6/0/3/6031cbd88444b6949865b58fe47c534cdc5bd6e0.jpg

…en kijk hier eens even, mijn Alma lijkt wel opvallend op jouw Olma sport. Zelfde soort van jaren '50-vormgeving en bijzondere typografie. Grappig.

6 likes

Treffende bijna dezelfde lay-out :yum: wat is de diameter en welk cal. zit erin Marjolein :innocent:

Diameter ca. 33mm. Openmaken doe ik niet, snap daar toch niets van maar ik heb wel een foto van de achterkant voor je.

2 likes

Kleine update op de pogue, kast netjes gemaakt opnieuw gemonteerd en een nieuw glas gezet

17 likes

Mooi werk man!

1 like

SJIEK :heart_eyes_cat: :heart_eyes_cat: :clap: :clap:

1 like

En de andere pogue is ook weer tot leven gewekt

12 likes