Toon je “weer levend gemaakte” horloges

Tof :+1: Ik heb ook een Edox Delfin die er nogal geleefd uit zag :grinning:

Flinke bak ellende overal haha

Kwam wel een mint plaat/wijzers tevoorschijn :+1:

Zit nog te dubben of ik de kast opnieuw ga opmaken of deze zo laat.

7 likes

Wijzerplaat is super mooi. Wou dat die van mij er zo goed uitkwam. Maar helaas.
In het verleden een keer een nieuw glaasje ingekomen met een veel te grote spanring waardoor t-swiss made -t bijna helemaal weg gesleten is. Verder vind ik het ook wel wat hebben dat ie een beetje geleefd is.

1 like

Dergelijke kasten zijn vrij makkelijk zelf mooier te maken. Kast recht op een blokje hout plakken met dubbelzijdig tape en dan langs een balkje over een stuk grove scotchbrite trekken. Zo krijg je een nette verticale brushing.

3 likes

Ja die bovenkant is easy. Zijkanten zijn origineel gepolijst, zitten een paar facetten op. Met schuurlatjes krijg je dat wel weer strak, maar kost veel tijd :slightly_smiling_face:

2 likes

Ja ik weet het. Ik laat kasten ook steeds vaker zoals ze zijn. Ik lig toch al zo ver achter met m’n projecten :sweat_smile:

2 likes

Nieuw project een jaquet droz chronograph

Overgenomen van @Sebastiaan31

Plannen:

  • kast opknappen
  • onderdelen opknappen
  • nieuw glas
  • uurwerk repareren
  • wijzerplaat repareren

Tijdens de demontage kwam er veel vuil vrij, kijk bijvoorbeeld eens naar de tachymeter

Resultaat na schoonmaken tachymeter

Kast geborsteld

De wijzerplaat was vervolgens aan de beurt, tijdens het demonteren van de wijzers bladderde de verf van de wijzers af helaas…

After

Vervolgens heb ik een nieuw glas besteld en de missende onderdelen van het uurwerk.

Eindresultaat

Timegrapher

Bedankt voor het lezen

31 likes

Fantastische job Martijn :ok_hand:

2 likes

Dankjewel :smiley:

1 like

Mooi gedaan Martijn! Prachtig dat deze nog zo’n mooi leven tegemoet gaat. Wijzerplaat is er nog heel goed uitkomen! Prachtige lichtspeling

Eerlijke prijs, goed werk. Lekker! :muscle:t5:

2 likes

Dankjewel!

Is inderdaad een geslaagd project!

Bedankt :smiley:

2 likes

Wijzer bleef hangen, liep voor geen meter… Met een kompas in je handen zou je nog verdwaald kunnen raken, zo magnetisch was ie… Leek wel alsof hij in een olie badje gedompeld was. Dus helemaal schoongemaakt en en opnieuw in de olie gezet en het een en ander vervangen…

18 likes

Mooi werk @Deno :hugs: dat zien we HIER graag :ok_hand:

1 like

Seiko pogue pepsi weer tot leven gewekt

Ik had verwacht dat de wijzerplaat niet origineel zou zijn echter bleek deze dat wel :smiley:

Uit enthousiasme heb ik helaas weinig fotos van het opknappen gemaakt (was heel vies)

Wat is er gebeurt?:

Nieuwe pakkingen
Nieuw mineraal glas
Kast volledig gedemonteerd en schoongemaakt

Nu nog een originele kroon opsnorren

Resultaat

Bedankt!

24 likes

Mooi opgeknapt :+1: Uurwerk nog een servicebeurtje? :wink:

2 likes

Ik vermoed dat het uurwerk recent een keer geserviced is

Zag er schoon uit en liep op een liftangle van 52 graden na een halfuur dragen al op 170 graden

Maar wellicht nog een beurt inderdaad

2 likes

Ik moet toch altijd wennen aan die Seiko amplitudes :sweat_smile:
Als ik een Tissot op de timegrapher gooi en de amplitude is 170 dan is ie op sterven na dood, maar die Seiko’s lopen prima op zo’n amplitude :grin:

2 likes

Wat een fantastische wijzerplaat zeg!!

1 like

Jaa had ik nooit verwacht

Ik had eigenlijk een aftermarket plaat verwacht maarja mooi meegenomen

3 likes

Ja dat blijft altijd bizar mee eens

Als ik dan een eta uurwerkje zie met een amp van 300 en dan dit

1 like

Patina be gone! In totaal een minuutje met polywatch. Niet meer, is zo gebeurt en ziet het er weer 10x beter uit

4 likes