Toon je “weer levend gemaakte” horloges

Nope, moet nog, bericht je wel even :+1:

Hoe is het met die andere Sarcar?

1 like

Nog dood, vervangend uurwerk is €80,- nieuw, dus zoek nog even door naar een gebruikte…
Op Ebay staan bijna alleen “ongeteste” uurwerken te koop :neutral_face:

Gaat om een ETA 976.001:

Als ik wat tegenkom dan zal ik hem nieuw leven inblazen :+1:

3 likes

Volgens mij is het hetzelfde uurwerk als in mijn Champion.

En daar staat 7 45 onder de balans

7 likes

Kan beter maar ben tevreden :sweat_smile:

16 likes

Voor wie niet?:sweat_smile:

4 likes

Voor mooi zou er een nieuwe veer geplaatst kunnen worden om een wat hogere amplitude te krijgen :innocent:

Heb de wijzers ook even opnieuw uitgelijnd, dus nu tijd voor een lekker LPtje en wat leuk leesvoer:

12 likes

Erg mooi ding zo, zeker met die band.

Heb je een boek met basis horloge reparaties/onderhoud dat je kunt aanraden?

1 like

Bedankt!
Als echt basis zou ik eens beginnen met wat video’s op YT van Wristwatch revival of beter je aanmelden voor een @vinwat/@lassale clinic.
Dit boek is mooi, maar vergt al wat basiskennis om te begrijpen wat er staat (merk dat het daar bij mij ook wel eens aan schort nog :rofl:)

Ik ben zelf begonnen obv YT en wat tips van een lokale horlogemaker.

3 likes

Bedankt! Ga ik daar mee verder!

1 like

Nu nog op zoek naar een bijpassende secondewijzer.

15 likes

Plaatje :star_struck:
Weet je wat voor secondewijzer hierbij hoort?

Ik denk dat er een hsf 55 caliber in zit.

Op basis daarvan verwacht ik een hele slanke secondewijzer, tenminste als ik naar versies met eenzelfde kaliber kijk.

9 likes

Als de maten op kan nemen/kan schatten, wil ik wel even in mijn voorraad kijken.

2 likes

Deze niet zo mooie Seiko Sportsman 66-9990 weer van zo dood als een pier naar lopend gekregen. Loopt zelfs nu aardig. Het uurwerkje was net zo smerig als de kast en die was al behoorlijk smerig, en die heb ik nog steeds niet helemaal goed. maar het uurwerkje tikt wel weer lekker. Jammer dat deze horloges niet zo goed gedijden in het vochtige klimaat van Japan. De kast heeft stevige sporen van corrosie. Maar de afdichtingen lijken wel redelijk goed te zijn geweest. Op de wijzerplaat na heeft het uurwerkje geen sporen van corrosie. Wellicht dat ik me bij deze plaat en wijzers eens ga wagen aan een relume. Veel verknoeien kan ik er niet aan. En als ik ooit tegen een goede kast aan zou lopen, of wellicht eentje van een Sea-horse (is dezelfde kast, maar dan van RVS), dan zou ik nog wel eens kunnen twijfelen om die te vervangen.

12 likes

Vanmorgen bij het opwinden…krak :woozy_face:
Open die handel…na wat knutselsoldeerwerk gaat ie voorlopig :grimacing:


19 likes

Gonzo style :grimacing: nja goed, zolang het houdt… Zou wel de ogen openhouden voor een vervangstukje want als er wat soldeer afbrokkelt is dat miserie. Van horen zeggen. :sweat_smile:

5 likes

Knap werk!

1 like

Ervoor:

En

Erna:

25 likes

Echt tot leven is deze niet gewekt. Ik krijg hem wel aan het lopen, maar voor 1-2 minuten. Dan stopt hij ermee. Het gekke is, dat er meer dan genoeg amplitude op zit, zit nu op 260°
Maar het uurwerkje heeft meer issues. Ik heb een nieuw secondenrad nodig :astonished:, maar ik ben er nog steeds niet aan uit, wat voor uurwerkje het is. Er staan wel merkjes in, maar ik kan er niets aan uitmaken, wat het dan is.

7 likes