Toon je zeldzame complicatie!

De Chronostop is bedoeld als timer voor korte gebeurtenissen. Zoals de 100 meter sprint. Je drukt de pusher rechtsboven in en dan gaat de oranje wijzer lopen. Als je de pusher weer indrukt en vasthoudt staat ie stil en kun je de tijd aflezen. Laat je de push los dan vliegt de oranje wijzer weer terug naar start om zo weer opnieuw een meting te kunnen doen.

Dus bijv: als je 10 atleten een voor een wilt meten dan kan dat met deze functie.

1 like

Chronograph triple date moonphase open heart. Mond vol!

idem

GMT & center minute chrono counter & Flyback. De enige die ik ken die dit ook heeft, is een Richard Mille.

Een interne rotating bezel is niet heel gebruikelijk, maar dan ook nog eens de kroon verwerken in de pusher, dát is wel speciaal. vind ik.

Monopusher, GMT, chronograph, datum, day/night indicator. de chrono heeft geen bewegende wijzers maar de subdial zélf beweegt. Ook niet standaard geloof ik…

12 likes

Dat is een hele mondvol complicaties :sweat_smile:

Doppelchronograph (split seconds of rattrapante chronograaf)

12 likes

Ik heb sinds vorige week de Seamaster-versie van de Chronostop.
Weet je toevallig waarom de stopwatch-wijzer direct naar de 12 terugspringt als je klaar bent met je meting?
Zo kun je de opgemeten tijd niet zien.
Ik zag al op YT dat het zo hoort, ik dacht even dat de mijne niet in orde was… :smiling_face:

3 likes

Het lampje zit erg mooi op zijn plaats! Die krijg je nog wel aan de praat!

1 like

Je hoort als ik het goed heb de tijd af te lezen terwijl je de drukker nog ingedrukt hebt. Dan stopt de wijzer wel maar is hij nog niet gereset. De wijzer springt pas terug naar de 12 uur positie als de drukker losgelaten wordt.Het mechanisme van dit horloge reset zo wel sneller (met 1 druk op de pusher minder) dan andere mono drukker chronografen. Gezien het beoogde gebruik voor het uitsluitend timen van heel korte gebeurtenissen zou ik denken dat dit een mogelijke reden is hiervoor?

2 likes

Dit is toch helemaal fantastisch :pray:t2::pray:t2::pray:t2::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

3 likes

Yes. Dat klopt. Zoals hierboven aangegeven is dat idd om het aantal handelingen voor een nieuwe timing te minimaliseren. Dus ook de slijtage;)

1 like

Altimeters!

Leuke complicatie voor tijdens de wintersport.
Staat nog op verlanglijstje, dus kan jullie nog niet tonen. Maar wel illustreren:

2 likes

Dat heb ik even geprobeerd, maar het maakt - althans bij de mijne - niet uit of je de pusher ingedrukt houdt of loslaat.
De wijzer stopt nooit, maar reset zich naar de 12 uurs positie als je de pusher opnieuw indrukt.

Dit horloge is niet zeldzaam op zich, maar een van de complicaties wél. De wijzer met de rode punt geeft namelijk aan in welk weeknummer je zit. In dit geval week 24.:slightly_smiling_face:

21 likes

Die tegendraadse wijzer draait dus tegen de klok in. :grimacing:

Mooi horloge trouwens :hugs:

2 likes

Inderdaad.:grinning: Dankjewel!

Ze zijn nog steeds nieuw te koop.
Analoog en digitaal, ik gebruik ze nog wel eens op mijn werk met schaal tekeningen.

1 like

Ze noemen zich niet voor niets’ master in complications’
Heel leuk, deze!!!

1 like

Ik heb ook al advertenties gezien van dieptemeters… !

Prachtig horloge, het zou mooi zijn als Fortis dit weer nieuw leven in blaast. Exact zo graag…

1 like

Er zijn nog F-2001 uurwerken op voorraad. Het zit zeker in de planning om daar iets mee te gaan doen. Hoe en wanneer nog bekend.

2 likes

Dit vind ik echt een hele gave complicatie!

2 likes