Toon ons je vintage HIGH-BEAT horloge. Ik trap af met Luipaarden.

Mooie Longines Ultra Chron

2 likes

Certina 288

5 likes

Hele fraaie band op deze, net als op die van @acour_jeroen. :heart_eyes: Een opengewerkte metalen band is de jongste toevoeging aan mijn horloge-bucket list.

1 like

Al op verschillende plekken gepost.
RADO simplon ETA 2824 kaliber.

6 likes

Mooi horloge Paulus! Werkt het draaiende ‘ankertje’ ook nog :thinking: ?

36.000bph !!!

11 likes

Hier is een echte high beat (en vintage) :smiley:

11 likes

36000 bph

11 likes

Dankjewel :grin::+1:t3:
Het ankertje draait soms. Verder is het uurwerk spatzuiver. Ze heeft een beurtje nodig om het ankertje te fixxen ben ik bang.

1 like

Ik neem aan dat je weet dat dat ankertje hoort te draaien bij vintage Rado’s? :wink:

2 likes

Niet altijd hoor. Er zijn modellen die dat niet hebben, zoals de electro sonic.
En dat ankertje is een leuke gimmick, het uurwerk kan perfect geserviced zijn, onafhankelijk van dat leuke draaiende ankertje.

3 likes

Weet ik, maar daar is het ankertje een gefixeerd logo … dat zal nooit gaan draaien, hooguit eraf vallen.

Wel gave horloges trouwens; jammer van de korte batterijduur en verwachte toekomstige schaarste aan onderdelen (als ik het goed heb).

1 like

Het ankertje is gelagerd en wijst naar de aarde/grond. Als je het horloge draait zou het ankertje moeten verspringen om dan weer naar de aarde te wijzen…

edit: lees nu bovenstaande reacties pas, er zit dus verschil in bij verschillende Rado’s…

3 likes

36000 tikken. Niet op een kastje of zo leggen want dan wordt je zenuwachtig van het getik wat versterkt wordt

8 likes

Uiteraard. Fixxen is repareren :stuck_out_tongue_winking_eye::wink::+1:t3:

2 likes

Ahh … ik ben niet zo thuis in turbotaal :joy:

2 likes

10 likes

King Seiko 4502-7000

13 likes

nog eentje:
Geen Hi-beat maar super beat 8, Citizen Leopard CTZ206:

9 likes

Mooi hoor! Dank voor het delen.

1 like