Toon uw minute repeaters/sonnerie horloges

Iemand was te zunig om een 19 mm te bestellen denk ik. Is even een gok hoor.

3 likes

Tis ook moeilijk om een mooie strap te vinden

Het lag, gegeven de topicstarter, ook niet in de lijn der verwachtingen dat er hier veel raketwetenschap gepleegd ging worden.

Kun jij me uitleggen waarom dat interessant is? Mijn gedachte is altijd dat als ik gepling wil horen, ik wel ergens een speeldoosje scoor, op een rommelmarkt.

Dit is een serieuze vraag van iemand die de fascinatie met sonnerie niet begrijpt.

Zelfs die crummy juwelier hier om de hoek doet 10-24mm banden. Dat snap ik dus ook niet: mensen die klagen over een 19mm bandbreedte. Je breekt je nek over dingen in dat formaat.

1 like

I feel personally attacked, ik probeer altijd leuke topics te maken die ik leuk vind en meschien leden ook, dat er in het verleden veel snobs uit het groen mijn topics kapen, of mij proberen te doxxen, kan ik ook weinig aan doen… probeer van tijd tot tijd gewoon leuke vragen te stellen, zodat mensen hun horloges kunnen showcasen, dus @Fate_Amenable_To_Change , ik lees dat jij niet veel op hebt met een chime watch, tis net een muziekdoos… volgens mij bedoel je dan meer jacob en co met hun godfather watch… laten we eerlijk zijn, ook al zou iemand deze gratis aan mij geven, dan zou ik hem nog afwijzen, zie je wel, zelfs ik heb niet zon wansmaak :wink:

Het was geen aanval, gewoon een droge observatie. Als je naar jouw top zes topics kijkt zie je dat er één NA bij zit met een stukje tekst, maar verder zijn het allemaal one-liners met een “wat vinden jullie?” er achter geplakt. Da’s prima, maar geen raketwetenschap.

Ik heb nooit gesuggereerd dat je wansmaak hebt, overigens, ook al vindt je de Daytona nog zo mooi. :slight_smile:

1 like

Als ik een poging mag doen: ik heb ooit een auto gehad met een ‘stadsclaxon’. Dat kwam dus neer op een soort elektrische fietsbel achter de grill. Klinkt suf, want wat moet je er mee, maar ik heb nooit zo veel lol gehad bij stoplichten als met dat ding. :grin: Ik denk dat liefhebbers van een sonnerie er iets vergelijkbaars in zien. Daarnaast: klassieke fascinatie voor uurwerken is toch hoe meer complicaties je in een zo klein mogelijk pakketje kunt stoppen hoe mooier?

2 likes

5 likes

Eigenlijk niet, nu je het zo zegt. Je kunt me over de as van kinderlijke fascinatie allerlei gedrag voor zoete koek verkopen.

Ik denk dat dat heel erg individueel is.

Voor mij is het meten van het verstrijken van de tijd primair voor een uurwerk. Als ik dingen als maanfases, eeuwige kalenders, getijden, en andere zaken wilde weten zou ik gewoon een Eise Eisinga doen en dat in een groter mechaniek bouwen.

Ik heb dus het allerliefste time-only uurwerken waarin de spreuk “In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister” van toepassing is. Perfecte harmonie en afwerking in een ogenschijnlijk simpel object.

Als losse zij-hobby vind ik het ook leuk om zo accuraat mogelijke uurwerken om de pols te hebben, maar die race is door high accuracy quartz definitief gewonnen.

1 like

En

En

En

Wat een kritiek allemaal. Krengen zijn vast handwerk.
Maar goed om te weten dat er mensen zijn die de veters in de schoenen belangrijk vinden :sweat_smile::joy:. Hou ik wel van.

Benieuwd wat jullie allemaal dragen en vooral hoe jullie het allemaal dragen.

Ben bang dat de criticasters helaas geen stijliconen blijken te zijn. Mocht dat wel zo zijn neem ik mijn aanname met verve terug :joy:

NB het lijkt alsof ik mij aangesproken voel maar het is niet mijn band en/of horloge dus no worries :sweat_smile::v:

2 likes

Oow geen kritiek, ik zag gewoon een patek op een te kleine band en d8: hmphhh een patek met een te kleine band, dat zie je niet vaak…das net zoals je een supermodel ziet met 1 sok aan… xdxd xd…
No worries @Brick we genieten allemaal in de hobby van elkaar

Je spreekt veel in taal die ik niet spreek maar bovenstaande snap ik wel.

Hoe dan ook een supermodel met of zonder 1 sok boeit mij niet echt. Wellicht zelfs beter als ze er al 1 uit heeft.

‘Ze’ mag ook gelezen worden als ‘hij’ of ‘het’

1 like

Oow sorry brick, i dont swing that way, ik zou veel doen voor een mooi klokkie, but i wont do that… start hem in op 1:25…

Ik moet al bijna op de knieen voor de rolex man om hem te “plezieren”, ik laat deze mij passeren , ik heb volgens mij ook een sneak peek preview gevonden van hun volgende promotie materiaal uit de catalogus :wink:

Passend.

2 likes

Best lastig om uit te leggen waarom de beste en moeilijkste en meest gecompliceerde calibers nu zo mooi en interessant zijn.
Haute horlogèrie pur sang est haute horlogèrie pur sang…

De uitspraak ‘Als ik geklingel wil horen koop ik wel een speeldoos’ of iets in die trant is even beperkt als ‘Als ik wil weten hoe laat het is kijk ik wel op m’n telefoon’.
Die speeldoos kan jou niet met een druk op de knop op willekeurig welk moment laten horen hoe laat het is.
Tsja, en als iemand zo een caliber niet interessant vindt valt er verder weinig meer te zeggen.
Smaken verschillen nu eenmaal.

Goede vriend Marc André zal nog een poging wagen:

1 like

Jazeker wel. Mijn speeldoos is een iPhone, en naast alarms, klokken, calenders, en het hele internet staat daar ook nog een muziekverzameling met 18000 nummers op. :slight_smile: Voor wie het zich nog afvraagt: Ik koop ook geen speeldoos, want dat gepingeling doet me niet veel.

Op de dag dat ze het volledige Allegro van Mozart’s pianoconcert nummertje 20 lossless uit een mechanisch uurwerk kunnen persen hebben ze m’n interesse. Zoals je al zei; iedereen heeft zo z’n interesse en smaak. Ik zie het als het horologische equivalent van een Zwitsers zakmes, zo’n grande complication.

1 like

Heb best weerzin tegen afgesneden numerals maar hoe op deze plaat alleen de zeven besneden is, is meer dan briljant! :100:

Trek jij zo’n te smalle band wel dan? Tis toch een beetje alsof je stalen velgen onder je Ferrari hebt…

1 (1)

Ter illustratie

1 like

:rofl: Spinners :joy: Talk about…

Deze zijn zo fout dat ze eigenlijk wel weer leuk zijn :face_with_peeking_eye: :sweat_smile: