Top 10 beste merken in zwitserse vintage

Denk dat de lelijk gepolijste kast ook niet echt mee helpt… die lug linksonder is verschrikkelijk :stuck_out_tongue: Maar snap wat je bedoelt.

1 like

En zo is het maar net.
Fotocredits naar @PeterLC overigens.

5 likes

Perfect is hij inderdaad niet, maar een Speedmaster 321 in deze staat brengt een vermogen op, terwijl het technisch bijna hetzelfde horloge is.

We hebben nu dus, inclusief een aantal aanvullingen weer:

Rolex
Omega
Breitling
Tudor
Heuer
Zenith
Girard Perregaux
Universal Geneve
Lemania
Movado
Longines
Tissot
Eterna
Angelus
Wakmann
Gallet
Edox
Pontiac
Wittnauer
Gigandet
Bereuet
Leonidas
Gruen
Buren
Certina

3 likes

Voor mij is mijn Gallet wel een kandidaat voor de top 10. Met meer dan 500 jaar ervaring wordt het niet meer vintage zou ik bijna zeggen …

Redelijk verguld dus met mijn recente barnfind van een Gallet Multichron Calendar (de Gallet versie van de Rolex Dato Compax) uit de jaren 60 met een Valjoux 72c caliber.
Zal binnenkort even een foto plaatsen als hij terug is van de ‘spa’ …

1 like

Yep, hoe wel Seiko en Junghans niet in het rijtje thuis horen…

Das een 751 :rofl:

Maar even briljant werk natuurlijk, dit is de laatste iteratie van de 5xx ‘jes familie :ok_hand:

Vraag maar aan een horlogemaker aan welk uurwerkje ze liever willen werken. :wink:

Gaat om de Zwitsers :wink:

Ik pas aan…

Ah…laat die lijst maar groeien…hahaha :ok_hand::joy:

Lap, er zijn er 2 bijgekomen die mijn lijstje in gevaar brengen:

Movado
JLC

1 like

Vintage Oris is toch niet super bijzonder? Beetje het tegenovergestelde van Longines volgens mij. Tegenwoordig een stuk beter dan vroeger.

1 like

Dat weet ik, dit uurwerk zit in mijn eigen Constellation. Naar ik begreep hoort de 751 ook bij de 5xx-tak, excuus als ik dat mis had

Dat geloof ik! Maar:

Exact, basis off the shelf werken, chroom kasten,… helemaal nix aan.

Dan kunnen we nog even doorgaan :stuck_out_tongue:

Wittnauer, Brequet, Leonidas, Gruen, Buren, Excelsior Park

Neenee, volledig correct! Briljant mooi werkje in je connie.

1 like

Lijkt mij ook sinds ik wat gezocht heb daarnaar…ook heel veel redials enzo…en als ik zie hoe populair ze nu toch wel zijn…

Ik heb deze oa:

Maar eens, geen vintage merk idd. Halen we van de lijst.

2 likes

Eens

1 like

Die afgebroken tanden en het feit dat het vanuit de VS verzonden moest worden hebben me ervan weerhouden te bieden. Volgens mij is het knap lastig een kolomwiel te vinden. En bovendien heb ik al genoeg project horloges.

2 likes