Top 10 Chrono24

Voor de aardigheid eens de 10 meest prominente horlogemerken bij Chrono24 geturfd. Of ik volledig ben is de vraag, want misschien zijn er toch merken over het hoofd gezien. Ik moet zeggen dat het geheel mij wel enigszins ontnuchtert wanneer je dit soort aantallen ziet. En dan is dit misschien nog maar het puntje van de IJsberg? Daar ben ik vooral benieuwd naar; hoeveel kan je hier misschien nog bij optellen? En hoe kan alles vervolgens zo “prijshoudend” blijven met zo’n overaanbod? Daar komen ze dan:

Rolex 64000
Omega 27500
Breitling 22000
Tag Heuer 13000
Hublot 11300
IWC 11220
Cartier 11200
Patek Ph. 9500
Longines 9500
Audemars P. 8000

Getallen zijn meest afgerond en wijzigen voortdurend.
Rolex was bijvoorbeeld in één dag gestegen met 500.
Dit is globaal de stand van vandaag- 17 mei 2018.

4 likes

Op hoeveel staat Aramar?

7 likes

Dit is de Top 10 hoor. Niet de Top 2000.

7 likes

Mijn beste,

Dat Cartier en Patek Ph. in deze lijst voorkomen,
dat verbaast me!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Die merken mogen dan exclusief genoemd worden, maar exclusief zijn ze niet…

:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Velen zijn geroepen etc…
Mij ook trouwens. Oris, Zenith, Chopard, Hamilton om maat niet te spreken van Seiko komen allemaal niet aan bod. Het laat duidelijk zien dat er van het duurdere segment meer aanbod.

1 like

Voor zover ik weet kost een advertentie voor een juwelier geld op chrono24 (en in iniedergeval tijd).
Vandaar dat er voornamelijk wat duurdere horloges op dit podium te vinden zijn. Als je een volledig beeld wil zal je ook naar ebay, amazon, catawiki etc. moeten kijken waar de verhoudingen wel iets anders liggen in mijn (wel beperkte) blik.

3 likes

Mijn conclusie is dat de goedkopere merken blijkbaar nog wel bij lokale AD’s worden gekocht?

Denk zelf dat de grijze dealers met de duurdere merken Chrono regeren… :face_with_monocle:

Verschil van Rolex met de rest is wel erg groot. Daar passen de aantallen van Omega, Breitling en Tag Heuer samen in.

Ik hoorde laatst dat ongeveer de helft van de globale occasion horloge handel bestaat uit Rolex.

De hélft?? Dat is dan nogal wat…Voor mij klinkt dat bizar. Het merk produceert maar een beperkt aantal horloges en zou dan een veelvoud aan occasions hebben? Hoeveel worden er dan daadwerkelijk gedragen vraag ik mij af? ALS ze al gedragen worden. 1 op 10 of zoiets?

Een beperkt aantal? :wink:

Ik dacht een miljoen per jaar… maar vele male minder sportmodellen…dat dan weer wel.

Maar ach… zolang er kopers zijn…

Het toch al niet geringe aantal Rolex horloges worden als een idioot verkocht en doorverkocht. Door de grote waardevastheid en de enorme vraag is het een defacto betaalmiddel…

Over de hele wereld? In elk geval Europa, Amerika en Japan en delen van Azië. Heb je het toch over meer dan 1 miljard inwoners.

Dat is waar. Maar of ze daar nu zoveel échte Rolexen dragen vraag ik mij af.

FYI: alle verkoopaantallen per horlogemerk in een overzicht

1 like

Rolex zit inmiddels op 950.000 st/jaar las ik laatst op het forum

1 like

klopt wel ongeveer: volgens Uhren exclusiv catalogus 2018 produceert Rolex ongeveer 930.000 op jaarbasis

1 like

Leuke informatieve post, bedankt om dit te delen!

1 like